Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Regional Products as a Promotion Tool of Tourism in Rural Areas of Pomeranian Voivodship
Języki publikacji
Abstrakty
Producenci i wytwórcy produktów regionalnych mają bardzo duże możliwości wykorzystania istniejącej na rynku niszy, jaką jest wzrastające zainteresowanie żywnością wysokiej jakości. Jest to trend ogólnoświatowy, a polscy producenci mają w tej kwestii wielki potencjał. Potrzebna jest tylko dobra polityka promocyjna oraz zgoda i porozumienie wśród producentów i wytwórców wyrobów regionalnych. Produkty regionalne z jednej strony mogą być ważną atrakcją turystyczną i zarazem doskonałą formą promocji obszarów wiejskich, a z drugiej strony dzięki rozwojowi turystyki możliwe jest zachowanie mało rentownych sposobów produkcji tych wyrobów. Turyści bardzo chętnie nabywają tego rodzaju produkty. Nierzadko są one traktowane jako swoisty dowód wizyty w danym miejscu czy kraju, z drugiej zaś mają przywoływać wakacyjne wspomnienia, emocje i smaki wsi. Obszary wiejskie województwa pomorskiego charakteryzują się bardzo zróżnicowanym krajobrazem kulturowym, który jest świadectwem działalności wielu pokoleń mieszkańców tych terenów. Równie duże znaczenie na tym obszarze ma tożsamość kulturowa przejawiająca się w kulturowo zdefiniowanym sposobie działania, w materialnych i niematerialnych wytworach mieszkańców, w tym także dziedziczonych po przodkach. Nie można zapominać o bogatym dziedzictwie kulturowym. Ten szczególny zasób rzeczy materialnych i wartości niematerialnych, takich jak zabytki, zjawiska historyczne, obyczaje i tradycje, wartości naukowe i artystyczne, ma fundamentalne znaczenie dla tożsamości i ciągłości rozwoju społecznego i kulturalnego obszarów wiejskich województwa pomorskiego. Celem zaprezentowanych badań jest weryfikacja hipotezy głoszącej, iż produkt regionalny stanowi narzędzie promocji turystyki na obszarach wiejskich województwa pomorskiego. (abstrakt oryginalny)
Manufacturers and producers of regional products have very high capacity to take advantage of the existing market niche as far as the growing interest in food quality is concerned. It is a global trend and Polish producers have a huge opportunity here. The only need is to have a good promotion policy, and the consent and agreement among the producers and manufacturers of regional products. On the one hand, regional products can be a major tourist attraction and also a great way to promote rural development. On the other hand, thanks to the growth of tourism, it is possible to preserve traditional production methods even though they may not be very profitable. Tourists eagerly buy these products and treat it as a kind of proof of a visit in a particular place or country. Moreover, they evoke holiday memories, emotions, and the flavors of the countryside. Rural areas of Pomerania, which are culturally diversified with a rich tradition in history, are a great treasury of cultural resources. The aim of the presented study is to verify the hypothesis that regional product is a tool to promote tourism in rural areas of the voivodship. (original abstract)
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
autor
- Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
autor
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
- Gąsiorowski M., Jasiński J. (2004): System ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych. "Przemysł Spożywczy", nr 58 (11), s. 46-47.
- Gąsiorowski M., Szkiruć A. (2005): Smak polskiej marki. [w:] S. Anholt, J. Hildreth i M.A. Boruc (red. Aneksu) (red.): Brand America. Tajemnica megamarki. Ameryka jako marka - nauki dla Polski, Biblioteka Akademii Marek. Gospodarka pod Własną Banderą, Warszawa, Fundacja Promocja Polska, Instytut Marki Polskiej.
- Józefczyk B., Grodzki W. (2005): Produkty, potrawy regionalne i tradycyjne czynnikiem zwiększającym atrakcyjność oferty agroturystycznej. [w:] Z. Kryński i E. Kmita-Dziasek (red.): Turystyka wiejska a rozwój i współpraca regionów. Materiały Sesji Naukowej zorganizowanej w ramach XI Ogólnopolskiego Sympozjum Agroturystycznego, Iwonicz-Zdrój, 27-29 września 2005, Prace Naukowo-Dydaktyczne Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie, t. 15, Krosno.
- Kaczmarczyk S. (2003): Badania marketingowe. Metody i techniki. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
- Kozłowska P., Kozłowski T., Warmińska M. (2009): Jakość wybranych produktów regionalnych w opinii konsumentów. [w:] Z.J. Dolatowski i D. Kołożyn-Krajewska (red.): Rozwój turystyczny regionów a tradycyjna żywność. Monografia, Częstochowa, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki, Polskie Towarzystwo Technologów Żywności.
- Łyś G. (2004): Swojskie jadło. "Rzeczpospolita" z 2004.09.17.
- Mańkowski T. (2009): Turystyka jako determinanta rozwoju regionalnego. [w:] B. Meyer i D. Milewski (red.): Strategie rozwoju turystyki w regionie, Turystyka, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Warmińska M., Dąbrowska A. (2009): Produkty regionalne jako atrakcja turystyczna Polski. [w:] Z.J. Dolatowski i D. Kołożyn-Krajewska (red.): Rozwój turystyczny regionów a tradycyjna żywność. Monografia, Częstochowa, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki, Polskie Towarzystwo Technologów Żywności.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171289813