PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Zarządzanie marketingowe. Koncepcje marketingu a praktyki zarządzania. Aspekty teoretyczne i badawcze | 145--156
Tytuł artykułu

Internetowe biura podróży - nowe podmioty na rynku usług turystycznych i e-marketingu

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zastosowanie Internetu zrewolucjonizowało w skali globalnej przepływ informacji i sposoby dokonywania zakupów usług turystycznych. Elektroniczne kanały dystrybucji pozwalają zarówno producentom, jak i pośrednikom na rozwinięcie strategii sprzedaży. W rezultacie łatwości i szybkości połączeń uzyskiwanych poprzez sieci zacierają się różnice pomiędzy poszczególnymi rodzajami podmiotów, ukształtowanymi w tradycyjnych kanałach dystrybucji. Uczestnicy kanałów dystrybucji zmieniają zakres dotychczasowej działalności i przejmują funkcje, które wcześniej należały do współzależnych firm w łańcuchu dystrybucyjnym. Nowe technologie zmieniają tym samym proces tworzenia wartości dodanej poprzez oddziaływanie na pozycje poszczególnych uczestników kanałów marketingowych. Otwierają przed nimi nowe możliwości, ale też narażają na niebezpieczeństwo eliminacji z rynku tradycyjnych pośredników, przede wszystkim agencji turystycznych-detalistów funkcjonujących w miejscu zamieszkania turystów. Również uprzywilejowana dotychczas pozycja wielu touroperatorów może być zagrożona, jeśli nie dostosują się do nowych warunków. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Andrzejewski M.: E-commerce w turystyce. "Rynek Turystyczny" 2005, nr 1.
  • Buhalis D.: Marketing The Competitive Destination of the Future. "Tourism Management" 2000, Vol. 21.
  • Buhalis D.: Licata M.C: The Future eTourism Intermediaries. "Tourism Management" 2002, Vol. 23.
  • Dale D.: The Competitive Networks of Tourism e-mediaries: New Strategies, New Advantages. "Journal of Vacation Marketing" 2003, Vol. 9, No 2.
  • Evans N.: Collaborative Strategy: An Analysis of the Changing World of International Airline Alliances. "Tourism Management" 2001, Vol. 22.
  • Kasperczak P.: Na początku była domena. "Rynek Turystyczny" 2005, nr 1.
  • Kruczek P.: Portale turystyczne - walka o rynek. "Rynek Turystyczny" 2006, nr 4.
  • Kwarciak B.: Czy Internet może przyczyniać się do obniżania sprzedaży produktu turystycznego? W: Konsument na rynku turystycznym w warunkach społeczeństwa opartego na wiedzy i informacji. GWSH, Katowice 2005.
  • Nalazek M., Moskała J., Błaszczuk W., Łopaciński K., Sikora K.: Internet w turystyce i hotelarstwie. Informatyka w hotelarstwie. Polskie Zrzeszenie Hoteli Turystycznych, Warszawa 2004.
  • Raport strategiczny IAB Polska Internet 2004 Polska, Europa, Świat. Stowarzyszenie Interactive Advertising Bureau, Warszawa, grudzień 2004.
  • www.kartyonline.net
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171289833

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.