PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 3(27) Krajowy i międzynarodowy rynek turystyczny | 127--146
Tytuł artykułu

Metody i oceny skuteczności wdrażania strategii rozwoju turystyki oraz produktów turystycznych. Zróżnicowania regionalne i lokalne

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Methods and Instruments for Effectiveness Assessment of Tourist Devekopment Strategy and Tourist Product Implementation. Regional and Local Diversities.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest dokonanie oceny ilościowo-jakościowej stosowanych metod i narzędzi analizy skuteczności wdrażania strategii rozwoju tury-styki oraz produktów turystycznych z uwzględnieniem ich zróżnicowania regionalnego i lokalnego. Podjęto także próbę wskazania dobrych praktyk w za-kresie stosowanych metod i narzędzi analizy skuteczności wdrażania strategii rozwoju turystyki oraz produktów turystycznych, które powinny być upowszechnione i implementowane do praktyki na etapie konstruowania dokumentów i ich wdrażania.(fragment tekstu)
EN
The paper shows the results of analysis concerning assessment of effectiveness methods and instruments applied in implemented on regional and local level tourist development strategy and tourist products based on authorial choice of strategic docu-ments which showed large differences as regards their quality, their accuracy and validi-ty. The paper underlines also large disproportions in level of disposition scientific and full verified instruments of monitoring and evaluation, particularly of appraisal of the effectiveness as regards implemented actions concerning tourist product capacity and commercial results, which should be indispensable element of each tourist development strategy.(fragment of text)
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
  • Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
Bibliografia
  • Aktualizacja programu rozwoju turystyki dla województwa dolnośląskiego, PART SA, Wrocław 2009.
  • Alejziak W., Współczesne koncepcje i wybrane modele polityki turystycznej, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu" 2009, nr 50.
  • Analiza przewag konkurencyjnych Polski na międzynarodowym rynku turystycznym, red. K. Barteczko, J. Grabowski, A. Wrzosek, Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej - Instytut Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego, Warszawa 2003.
  • Audyt turystyczny województwa zachodniopomorskiego, Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Szczecin 2005.
  • Bosiacki S., Basińska-Zych A., Rola samorządu lokalnego w rozwoju turystyki w warunkach kryzysu ekonomicznego - na przykładzie województwa wielkopolskiego, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu" 2012, nr 258, Wrocław 2012
  • Fedyk W., Przegląd narzędzi do oceny znaczenia produktów turystycznych stosowanych w strategiach regionalnych i miejskich. Prezentacja najciekawszych rozwiązań, POT, Warszawa 2010.
  • Kozak M.W., Turystyka i polityka turystyczna a rozwój: między starym a nowym paradygmatem, Scholar, Warszawa 2009.
  • Little A.D., Plan rozwoju krajowego produktu turystycznego, Bruksela-Warszawa 1994.
  • Małopolska strategia rozwoju turystyki na lata 2007-2013 część I, Małopolska Organizacja Turystyczna, Kraków 2006.
  • Panasiuk A., Instrumenty polityki turystycznej w regionie, w: Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu" 2009, nr 50.
  • Sołtysik M., Uwarunkowania i modele międzysektorowej polityki turystycznej w podmiejskich gminach Legnicy i Wrocławia, "Studia i Monografie AWF we Wrocławiu" 2013, nr 116.
  • Strategia rozwoju miasta Ciechocinka na lata 2001-2007, Urząd Miasta i Gminy Ciechocinek, Ciechocinek 2001.
  • Strategia rozwoju produktów turystycznych miasta Wisły na lata 2007-2020, Dolnośląska Organizacja Turystyczna, Wrocław 2006.
  • Strategia rozwoju turystyki dla Wrocławia na lata 2008-2013, F5 Konsulting Frąckowiak i Wspólnicy - Urząd Miejski Wrocławia, Poznań 2008.
  • Strategia rozwoju turystyki miasta Gdynia wraz z programem rozwoju produktów turystycznych. Część I audytowo-analityczna, PART, Warszawa-Gdynia 2007.
  • Strategie rozwoju turystyki w regionie, red. B. Meyer, D. Milewski, PWN, Warszawa 2009.
  • Strategia rozwoju turystyki w województwie opolskim na lata 2007-2013, Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna-Instytut Turystyki Sp. z o.o. w Krakowie, Opole-Kraków 2005.
  • Strategia rozwoju turystyki w województwie podkarpackim na lata 2002-2006, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Rzeszów 2002.
  • Strategia rozwoju turystyki w województwie śląskim na lata 2004-2013, Sejmik Województwa Śląskiego, Katowice 2004.
  • Uwarunkowania i kierunki rozwoju turystyki w województwie pomorskim, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Gdańsk 2004.
  • Walas B., Metodologiczne aspekty standaryzacji produktu turystycznego, "Problemy Turystyki" 1995, nr 1-2, vol. XVIII.
  • Walas B., Ocena wizerunku i standaryzacji regionalnego produktu turystycznego na potrzeby marketingu terytorialnego, "Folia Turistica" 2009, nr 21.
  • Zrównoważona turystyka na obszarze Podbabiogórza, red. M. Łabaj, "Studia i Monografie WSTiE w Suchej Beskidzkiej" 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171289897

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.