PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 34 Uwarunkowania wzrostu wartości przedsiębiorstw w warunkach konkurencji | 555--572
Tytuł artykułu

Orientacja na kapitał klienta w przedsiębiorstwach w Polsce

Warianty tytułu
Orientation Towards Client's Capital in Enterprises in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiedza na temat tego, jakie są oczekiwania, preferencje i co satysfakcjonuje klienta dziś lub będzie satysfakcjonować w przyszłości jest warunkiem koniecznym utrzymywania dobrych relacji z klientem, bowiem stanowi podstawę zachowania jak najlepszej pozycji rynkowej. Wartość klientów dla firmy decyduje o poziomach i czasie zwrotu zainwestowanego kapitału, poziomach wygospodarowanej nadwyżki dla akcjonariuszy, wynagrodzeniach pracowników i możliwościach rozwoju przedsiębiorstwa. Zaprezentowane w referacie wyniki badań, celem których była identyfikacja rozumienia wartości klienta dla przedsiębiorstwa przez menedżerów oraz wykorzystania możliwości zarządzania ich wartością w tworzeniu kapitału klienta wskazują na rosnącą rolę wartości strumieni tworzących kapitał klienta i wykorzystywania metody zarządzania do wzrostu ich wartości. (abstrakt oryginalny)
EN
The knowledge on what are a customer's expectations, preferences and what satisfies a customer today and what will satisfy them in the future is a requisite condition for the maintenance of good relations with a customer for it is the basis of keeping the best market position. The customer lifetime value determines the levels and time of the invested capital payoff, the levels of the economized surplus for shareholders, the remuneration of employees and the opportunities for the enterprise development. The results of our research shown in the presentation, the purpose of which was the identification of managers' understanding of the customer lifetime value as well as of the use of the opportunities for their lifetime value management in creating the customer equity, indicate the growing role of the value of the flows creating the customer equity and of the use of the management method for their value growth. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (red.), Poltext, Warszawa 2010.
  • Zarządzanie wartością klienta w przedsiębiorstwach w Polsce (badanie empiryczne), B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (red.), Wyd. SGH, KNoP, Warszawa (w druku).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171290019

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.