PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 10 (CD) | 22--27
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty wdrażania marketingowego zarządzania w przedsiębiorstwach regionu kujawsko-pomorskiego na tle wybranych regionów Polski

Warianty tytułu
Selected Aspects of Marketing Management Implementation in Enterprises of Kuyavian-Pomeranian Region in Comparison with Selected Polish Regions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia wybrane elementy koncepcji marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem oraz pozwala na ocenę wpływu tej koncepcji na rozwój i sukces przedsiębiorstw, co stanowiło przedmiot realizowanych badań. W pierwszej części opracowania skupiono się na istocie i znaczeniu samej koncepcji marketingowego zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. Na podstawie wyników badań dokonano oceny czynników przyspieszających rozwój i osiągnięcie sukcesu rynkowego przez przedsiębiorstwa funkcjonujące w regionie kujawsko - pomorskim na tle wybranych regionów Polski. Dokonano również analizy możliwości przedsiębiorstw w wybranych (abstrakt oryginalny) regionach dostosowywania się do zmian rynkowych po wdrożeniu koncepcji marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem (abstrakt oryginalny)
EN
The article introduces selected aspects of the implementation of the concept of marketing management of enterprises and examines the impact of the concept on companies' development and gaining market success, as perceived by the surveyed subjects. The introductory part focuses on the concept itself and on its importance in managing modern enterprises. Based on the results of the research conducted in companies operating in Kuyavian-Pomeranian region in comparison with selected Polish regions, the article discusses the factors fostering development and gaining market successes as well as the evaluation of the adjustment capabilities of enterprises in selected regions to the market changes perceived as the effect of implementation of the marketing management of companies.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
22--27
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • K. Andruszkiewicz, S. Kaczmarczyk, Planowanie strategiczne w procesie marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem, Acta Universitatis Nicolai Copernici, Ekonomia XXXII, Zeszyt 353, Wydawnictwo UMK w Toruniu, Toruń 2002, s. 27.
  • S. Kaczmarczyk, R. Pałgan, Marketing w przedsiębiorstwie. Ujęcie zarządcze i systemowe z przykładami, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Sp. z o.o., Gdańsk 2005, s. 64
  • K. Andruszkiewicz, Strategiczne zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach w warunkach kryzysu, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 2007, s. 93-94.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171290127

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.