Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Ethics in Marketing Research
Języki publikacji
Abstrakty
Prowadzenie badań rynku zależy od zaufania publicznego, to znaczy, że badania są prowadzone uczciwie, obiektywnie, bez niepożądanej ingerencji, są wolne od nieprzyjemności dla osób udzielających informacji i opierają się na życzliwej współpracy społeczeństwa. Nieetyczne jest podawanie jakiejś działalności za badanie rynku, jeśli nim nie jest. Badacz powinien prowadzić badania zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji oraz w zgodzie z wysokimi standardami badawczymi. Postępowanie etyczne dotyczy wszystkich uczestników zespołu badawczego. Trzeba jednak pamiętać, że istniejący "Kodeks badań marketingowych" określa jedynie co jest wymagane, a co zakazane. Nie zastępuje on jednak zasad moralnych, jakimi powinien się kierować etyczny badacz. (fragment tekstu)
This paper outlines the ethical aspects of conducting a market research. Both credibility and reliability of information obtained as a result of the research process mainly depended on charging the performers with a high sense of morality. An ethical research worker is a person who has the knowledge on the moral procedures, is obliged to obey them and takes the responsibility for the undertaken actions. The rules of the ethical procedures are included in the Marketing Research International Code drawn up and published by ESOMAR and ICC. Conducting a market research a man must be consistent with the legislation and particularly with the personal data protection act. (original abstract)
Rocznik
Strony
149--153
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Leksykon marketingu. Red. J. Altkom i T. Kramer. Warszawa 1998, s. 28.
- A. Hodoly: Wstęp do badań rynku. Warszawa 1961, s. 163.
- Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias: Metody badawcze w naukach społecznych. Warszawa 2001, s. 100.
- A. Mednis: Ustawa o ochronie danych osobowych. Komentarz. Warszawa 2001, s. 9.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171290507