PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 18--24
Tytuł artykułu

Role i satysfakcja interesariuszy przedsiębiorstw w sytuacji kryzysowej

Warianty tytułu
Roles and Satisfaction of Stakeholders in Crisis Situation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przybliża się istotę pojęcia "interesariusze przedsiębiorstwa‖ (stakeholders), przeprowadza ich klasyfikacjęi charakterystykę. Następnie przedstawione zostały role pełnione przez interesariuszy w okresie występowania kryzysu w przedsiębiorstwie,a także w jego otoczeniu. W kolejnej części zaprezentowano problem badania satysfakcji grup interesariuszy. Autorzy wskazują na cele tych grup i proponują metody badania satysfakcji z ich osiągnięcia. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the essence of the concept of "stakeholders", performs classification and its characteristics. Subsequentl y, it presentes the roles played by stakeholders during periods of crisis in the company and in its surroundings. The next secti o n indicates the problem of satisfaction surveys of stakeholder groups. The authors point to the objectives of these groups and propose th e methods of satisfaction survey with the goals achievements. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
18--24
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
  • A. Hax, Redefining the Concept Of Strategy, "Planning Review‖ 1990, May-June, za: A. Chrisidu-Budnik, Analiza znaczenia stakeholders w sektorze publicznym, Acta Universitatis WratislaViensis, nr 2018, Przegląd Prawa i Administracji, t. XXXVIII/1997.
  • R.E. Freeman, D.J. Reed, Stakeholders and Shareholders: A New Perspective on Corporate Governance, "California Management Review‖ 1983, No. XXV.
  • A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2002, s. 135.
  • K. Obłój, J.N. Sajkiewicz, Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985, s. 12.
  • M. Rybak, Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004, s. 44, za: M.B.E. Clarkson, A Stakeholder Framework for Analyzing and Evaluating Corporate Social Performance, "Academy of Management Review‖ 1995, No. 1, s. 97.
  • R.E. Freeman, J.S. Harrison, A.C. Wicks, Managing for Stakeholders. Survival, Reputation, and Success, Yale Univesity Press, New Haven & London 2007, s. 6-7.
  • M. Blowfield, A. Murray, Corporate Responsibility. A Critical Introduction, Oxford University Press, New York 2008, s. 164.
  • K. Andruszkiewicz, Strategiczne zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach w warunkach kryzysu, Wydawnictwo Naukowe UMK w Toruniu, Toruń 2007, s. 146-152, 155-157.
  • Assessing the Impacts of Changes in the Information Technology R&D Ecosystem: Retaining Leadership in an Increasingly Global Environment, National Research Council of the National Academies, National Academies Press, Washington 2009, s. 44.
  • J. Szymczak, M. Urbaniak, Pomiar zadowolenia zainteresowanych stron jako element doskonalenia systemu zarządzania, [w:] T. Sikora (red.), Narzędzia jakości w doskonaleniu i zarządzaniu jakością, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2004, s. 38.
  • J. Szymczak, M. Urbaniak, Satysfakcja klienta jako wyznacznik działań przedsiębiorstw, "Marketing i Rynek‖ 2006, nr 12, s. 23-27.
  • R. Farooqi, A. Rehmaan, A Comparison of Loyalty Programs of Two Lifestyle Retail Stores Using the Net-Promoter Score Method, "Pranjana: The Journal of Management Awareness‖ 2010, Vol. 13, Issue 2, s. 38-46.
  • 19 J. Scharioth, Ch. Zuber, Stakeholder Management International, "Infratest Burke Wirkschaftsforschung‖ 1998, March, za: S. Smyczek, 2005. Badanie lojalności konsumentów na rynku z wykorzystaniem metody TRI*M, [w:] R. Milic-Czerniak (red.), Marketingowe badania bezpośrednie - zastosowania, Difin, Warszawa, s. 97.
  • K. Śmiatacz, Badanie satysfakcji klientów na przykładzie rynku usług telefonii komórkowej w Polsce, Wydawnictwa Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2012, s. 69.
  • V. Pukelienė, V. Starkauskienė, Quality of Life Concepts, Measurement and Challenges, "Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai‖ 2009, Vol. 3, Issue 2, s. 51-65.
  • K. Baumann, Jakość życia w okresie późnej dorosłości - dyskurs teoretyczny, "Gerontologia Polska‖ 2006, t. 14, nr 4, s. 167.
  • J. Czapiński, T. Panek (red.), Diagnoza społeczna, raporty, http://www.diagnoza.com [dostęp: 5.12.2013].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171290613

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.