PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 11 (60) | 195--203
Tytuł artykułu

Zasadność interwencji państwa w zakresie wsparcia sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, ze środków publicznych w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Legitimacy of State Intervention in Support of Micro, Small and Medium-Sized Enterprises, Public Funds in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kupując produkty spożywcze konsumenci kierują się różnymi kryteriami, w tym także marką produktu. Rola, jaką odgrywają marki, nie jest jeszcze w pełni poznana. Dlatego badanie miało na celu sprawdzenie czy korzyści wynikające z marek produktów spożywczych różnicują ocenę reputacji marek tychże produktów oraz czy na ich podstawie można przewidywać intencję zakupu. Badanie przeprowadzono na próbie 130 konsumentów i oparto na próbie pięciu produktów spożywczych. Wybrano produkty, przy zakupie których konsumenci zwracają uwagę na markę. Każda kategoria produktów była reprezentowana przez cztery marki zróżnicowane ze względu na poziom reputacji, czyli ogólnej opinii o marce (wysoka vs. niska reputacja). Wyniki badania pokazują, że takie korzyści dostarczane przez markę, jak emocjonalne doświadczenia, które ona oferuje oraz poziom zaspokojenia potrzeby bezpieczeństwa różnicują ocenę reputacji produktów spożywczych oraz pozwalają przewidywać intencję ich kupna. (abstrakt oryginalny)
EN
When buying food products consumers use different criteria, including a brand of the product. The role of brands is not fully recognized yet. The study, therefore, focuses on benefits connected with brands of food products, and aims to examine whether they are related to the appraisal of brand reputation of food products and to purchase intention. Data from the sample of 130 consumers were collected in relation to the sample of four brands of each of five food products being apprised (with high vs. low reputation). The products with high level of brand relevance in category were selected for the study. Research findings show that emotional benefits and benefits related to security differentiate the appraisal of brand reputation of food products and are significant predictors of intention to purchase these products. (original abstract)
Twórcy
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie, Polska
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie, Polska
Bibliografia
  • Aaker D.: Building strong brands. The Free Press, New York, 1996.
  • Armitage C.J., Conner M.: Efficacy of the theory of planned behaviour: A meta-analytic review. British Journal of Social Psychology 40/2001, s. 471-499.
  • Cichocka I., Pieczonka W.: Struktura jakości produktów żywnościowych współczesnego konsumenta. Problemy Jakości 8/2004, s. 13-18.
  • del Río B., Vázquez R., Iglesias V.: The role of the brand name in obtaining differential advantages. Journal of Product & Brand Management 10/2001,s. 452-465.
  • Douglas S.P., Craig C.S.: Collaborative and iterative translation: An alternative approach to back translation. Journal of International Marketing 15(1)/2007, s. 30-43.
  • Fisher M., Völckner F., Sattler H.: How important are brands? A cross category, crosscountry study. Journal of Marketing Research 5/2010, s. 823-839.
  • Garbarski L.: Zachowania nabywców. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
  • Gorbaniuk O.: Personifikacja marki. Perspektywa psychologiczna i marketingowa. Wydawnictwo KUL, Lublin 2011.
  • Gutkowska K., Sajdakowska M., Żakowska-Biemans S., Kowalczuk I., Kozłowska A., Olewnik-Mikołajewska A.: Poziom akceptacji zmian na rynku żywności pochodzenia zwierzęcego w opinii konsumentów. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 5/2012, s. 187- 202.
  • Jalivand M., Samiei N., Mahdavina S.: The effect of brand equity components on purchase intention: An application of Aaker's model in the automobile industry. International Business and Management 2/2011, s. 149-158.
  • Jarmużek R., Banaszak A.: Korzyści i ich reprezentacja w różnych mediach reklamy. [w:] Psychologia a promocja: w poszukiwaniu skuteczności, W. Paluchowski, G. Bartkowiak (red.), Wydawnictwo Ryś, Poznań 2004, s. 371-397.
  • Kabacińska A., Babicz-Zielińska E.: Wpływ marki na akceptację cech sensorycznych jogurtów. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 4/2009, s. 388-394.
  • Keller K.: Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity. Journal of Marketing 57/1993, s. 1-22.
  • Laguna M.: Self-efficacy, self-esteem, and entrepreneurship among the unemployed. Journal of Applied Social Psychology 43/2013, s. 253-262.
  • McClure S., Li J., Tomlin D., Cypert K., Montague L., Montague P.: Neural correlates of behavioral preference for culturally familiar drinks. Neuron 2/2004, s. 379-387.
  • Nowak M., Trziszka T.: Zachowania konsumentów na rynku mięsa drobiowego. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 1/2010, s. 114-120.
  • Plummer J.: How personality makes a difference. Journal of Advertising Research 24/1984, s. 27-31.
  • Połom A., Baryłko-Piekielna N.: Analiza czynników decydujących o preferencjach polskich konsumentów mięsa wieprzowego. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 3/2004, s. 7-23.
  • Szwacka-Mokrzycka, J.: A study on food brand. Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2011.
  • Razmus W.: Psychospołeczne korzyści w wizerunku marki produktu. (Niepublikowana rozprawa doktorska). Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin 2013.
  • Tsai S.: Utility, cultural symbolism and emotion: A comprehensive model of brand purchase value. International Journal of Research in Marketing 22/2005, s. 277-291.
  • Wawszczak S., Śmiechowska M., Sterczyński R.: Próba identyfikacji czynników wpływających na preferencje młodych kobiet wobec piw ciemnych produkowanych metodą tradycyjną. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 1/2012, s. 196-205.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171291003

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.