PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 8 | 16--25
Tytuł artykułu

Wpływ infrastruktury na jakość wyrobów

Autorzy
Warianty tytułu
The Influence of Infrastructure on Products Quality
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem głównym artykułu jest określenie wpływu infrastruktury organizacji na jakość wyrobów. W artykule przedstawiono wyniki badań zrealizowanych metodą ankiety audytoryjnej wśród klientów autoryzowanego serwisu samochodowego. Z badań wynika, że jakość wyrobów oznaczona poziomem zadowolenia klientów autoryzowanego serwisu samochodowego jest tym większa, im większa jest liczba klientów najwyżej oceniających wygląd pomieszczeń wewnętrznych i oznakowanie wewnętrzne. Wiedza o istniejącej korelacji pomiędzy infrastrukturą a postrzeganą jakością umożliwia realizację działań korygujących w przypadku pogorszenia funkcjonowania organizacji objawiającej się spadkiem jakości oferowanych wyrobów. Modernizacja wyglądu pomieszczeń wewnętrznych oraz oznakowania wewnętrznego umożliwia poprawę skuteczności i efektywności funkcjonowania organizacji.(abstrakt oryginalny)
EN
The main aim of the article is to show the relationship between organization infrastructure and products quality. The results of the questionnaire done among the clients of the authorized car service are introduced in the article. The research shows that the level of products quality, measured by the level of customer satisfaction is higher, if the number of clients who highly perceives infrastructure, is bigger. Knowledge of the relationship between infrastructure and the perceived quality allows to conduct corrective actions in case of lower products quality. Improving indoor spaces and internal labeling can improve the efficiency and effectiveness of the organization. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
16--25
Opis fizyczny
Twórcy
  • Autoryzowana Stacja Dealerska Józef Sowa LIDER Sp. z o.o. Mikołajowice, Bogumiłowice
Bibliografia
  • 1. Blattberg R. C, Getz G., Thomas J. S., Klient jako kapitał. Wyd. MT Biznes, Konstancin-Jezioma 2004.
  • 2. Borowiecki R., Przedsiębiorstwo w obliczu wyzwań współczesnej gospodarki. Zeszyt Nr 20, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów 2011.
  • 3. Cholewicka-Goździk K., Istota zarządzania jakością, "Problemy Jakości" 2008, nr 6.
  • 4. Guo R., Applied Analysis of Global Location Theory and Non-space Theory in Building of Xiangfan Metropolitan Area. Area Research and Development 2004, no 23.
  • 5. Hamel G., Prahald C.K., Competing forthe Future. Harvard Business School Press, Boston 1996.
  • 6. Hamrol A, Mantura W., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • 7. Krysicki W., Bartos J., Dyczka W. , Królikowska K., Wasilewski M, Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna w zadaniach, część 2. Statystyka matematyczna. Warszawa, PWN, 2006.
  • 8. Machaczka J., Podstawy zarządzania. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Kraków 2001.
  • 9. Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2007.
  • 10. Porter M., On Competition. Updatet and Expandent Edition, Harvard School Press, Boston 2008.
  • 11. Volberda H. W., Building the Flexible Firm: How to Remain Competitive. Oxford University Press, Oxford 1998.
  • 12. Ząbek J., Jakość zarządzania w autoryzowanym serwisie samochodowym w świetle realizacji umowy z klientem zewnętrznym, [w:] Wawak T. [red]: Komunikacja i jakość w zarządzaniu. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków 2010.
  • 13. Ząbek J., Sikora T, Satysfakcja i lojalność. Istota i trendy ewolucyjne percepcji klientów w zmieniającym się otoczeniu organizacji. "Marketing i Rynek" 2011, nr 8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171291067

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.