Czasopismo
2006
|
Sześćdziesiąt lat polityki społecznej w Polsce. Księga pamiątkowa na jubileusz osiemdziesięciolecia prof. zw. dr hab. Lucyny Frąckiewicz
|
427--442
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Oddziaływanie szkoły nie może się kończyć wraz z dzwonkiem po ostatniej lekcji. Zainteresowanie młodzieżą musi wyjść poza obszar szkoły, a zmianę świadomości w wielu przypadkach należałoby zacząć od rodziców dzieci. Warunkiem koniecznym jest jednak zmieniona świadomość samych nauczycieli. Od nauczycieli należy oczekiwać, aby reprezentowali mentalność dostosowaną do zmian politycznych, gospodarczych i społecznych, sami chcieli się uczyć, unowocześniali programy i metody nauczania, uwzględniali w swej pracy warunki lokalne i także specyficzne potrzeby lokalne. Biorąc pod uwagę znaczenie wymienionych zadań, a także bezalternatywny ich charakter należy się zastanowić nad instrumentami umożliwiającymi uzyskanie pożądanych efektów. Komisja Europejska, uważając problem elastyczności kształcenia za kwestię kluczową oraz analizując działania niezbędne z tego punktu widzenia, sformułowała w sprawie nauczycieli następujące pytania: Jak bronić i polepszać status nauczycieli, pobudzając ich do usatysfakcjonowania zwielokrotnionych potrzeb społeczeństwa uczącego się? Jak przygotować Nauczycieli i pedagogów do rozwoju zadań edukacyjnych i transformacji narzędzi pedagogicznych ?. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
427--442
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- Obraz społeczny Śląska na przełomie wieków. Red. Pisz Z., Opole 2004.
- Jończy R. : Migracje zarobkowe ludności autochtonicznej z województwa opolskiego. Studium ekonomicznych determinant i konsekwencji. Opole 2003.
- Ossowska M. : Wzór obywatela w ustroju demokratycznym. warszawa 1946.
- Pisz Z. : Problemy społeczne transformacji w Polsce. Opole 2001.
- Paciorek A. : Bilans osiągnięć i porażek. W : Cztery reformy. Od akceptacji do realizacji. Red. Kolarska-Babińska L., Instytut Spraw Publicznych. Oficyna Naukowa, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171291111