PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 46--52
Tytuł artykułu

Rola współpracy z interesariuszami w realizacji koncepcji marketingu zrównoważonego

Warianty tytułu
The Role of Stakeholder Collaboration in Implementation of Sustainable Marketing Concept
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu podjęto rozważania nad rolą współpracy z interesariuszami w realizacji koncepcji marketingu zrównoważonego. Dzięki współpracy przedsiębiorstw z różnymi grupami i jednostkami zainteresowanymi zagadnieniami rozwoju zrównoważonego tworzenie i dostarczanie wartości klientom nabiera zupełnie nowego znaczenia. Wykorzystanie potencjału, jaki tkwi we współpracy, jest szczególnie ważne w przypadku rozwijania produktów zrównoważonych, które są coraz bardziej pożądane na rynku. Interesariusze są partnerami, z którymi można tworzyć nie tylko wartość ekonomiczną, ale również wartość społeczną poprzez oparte na współpracy rozwiązania. Im lepsza jest komunikacja i współpraca z klientami i innymi interesariuszami, tym większe jest prawdopodobieństwo, że wypracowane razem rozwiązania będą usytuowane w kontekście rozwoju zrównoważonego i przyniosą korzyści nie tylko przedsiębiorstwom, ale także społeczeństwu oraz środowisku naturalnemu.(abstrakt oryginalny)
EN
The author takes the role of stakeholder collaboration in the implementation of the concept of sustainable marketing into consideration. The process of creating and delivering value to customers is changing owing to collaboration with stakeholders who are concerned with sustainability. The application of the potential that lies in stakeholders collaboration is important, particularly for developing sustainable products, which are increasingly desirable on the market. Stakeholders are partners with whom not only economic value but also social value through collaborative solutions may be created. The better the communication and collaboration with stakeholders are, the higher probability is that collaborative solutions will be sustainable and benefit not only companies but also society and environment.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
46--52
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • D. Martin, J. Schouten, Sustainable Marketing, Prentice Hall, Boston 2012, s. 2.
  • J. Drexhage, D. Murphy, Sustainable Development: From Brundtland to Rio 2012. Background Paper Prepared for Consideration by the High Level Panel on Global Sustainability at Its First Meeting, United Nations, New York 2010, s. 2, http://www.un.org/wcm/webdav/site/ climatechange/shared/gsp/docs/GSP16_Background%20on%20Sustainable%20Devt.pdf [dostęp: 17.01.2014].
  • I. Maignan, O. C. Ferrell, L. Ferrell, A Stakeholder Model for Implementing Social Responsibility in Marketing, "European Journal of Marketing‖ 2005, Vol. 39, No. 9/10, s. 957.
  • D.A. Fuller, Sustainable Marketing. Managerial-Ecological Issues, Sage Publications, Thousand Oaks 1999, s. 4.
  • M. Greszta, Zrównoważony marketing: filar zaufania klientów, "Harvard Business Review Polska‖ 2010, nr 87, s. 122.
  • J. Adamczyk, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka, PWE, Warszawa 2009, s. 82.
  • K. Obłój, Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2001, s. 111.
  • R.E. Hinson, P. Kodua, Examining the Marketing-Corporate Social Responsibility Nexus, "International Journal of Law and Management‖ 2012, Vol. 54, No. 5, s. 332.
  • A.B. Carroll, A. Buchholz, Business and Society. Ethics and Stakeholder Management, South-Western Educational Publishing, Cincinnati 2000, s. 68.
  • J.E. Post, L.E. Preston, S. Sachs, Managing the Extended Enterprise: The New Stakeholder View, "California Management Review‖ 2002, Vol. 45, No. 1, s. 7.
  • Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0. Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek!, tłum. D. Gasper, MT Biznes, Warszawa 2010, s. 27.
  • W.E. Halal, The Collaborative Enterprise. A Stakeholder Model Uniting Profitability and Responsibility, "The Journal of Corporate Citizenship‖ 2001, No. 2, s. 28.
  • W. Okoń, Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Żak, Warszawa 1996, s. 318.
  • J.P. Renaut, Practices and Principles for Successful Stakeholder Engagement, SustainAbility, Washington 2007, s. 2, http://www.sustainability.com/library/successful-stakeholder-engagement [dostęp: 08.01.2014].
  • P.H. Driessen, B. Hillebrand, Integrating Multiple Stakeholder Issues in New Product Development: An Exploration, "Journal of Product Innovation Management‖ 2013, Vol. 30, No. 2, s. 364-379.
  • C.K. Prahalad, V. Ramaswamy, Przyszłość konkurencji. Współtworzenie wyjątkowej wartości wraz z klientami, PWE, Warszawa 2005, s. 147.
  • M.E. Porter, M.R. Kramer, Creating Shared Value. How to Reinvent Capitalism - and Unleash a Wave of Innovation and Growth, "Harvard Business Review‖ 2011, January-February, s. 64.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171291135

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.