PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 4 (42) Gospodarstwo domowe jako przedmiot badań ekonomicznych ; A Household as the Subject of Economic Research | 167--177
Tytuł artykułu

Innowacyjne technologie internetowe w relacjach z e-konsumentem na przykładzie sieciowych przedsiębiorstw handlowych

Warianty tytułu
Innovative Internet Technologies in Relations with E-consuniers on the Example of Retail Chains
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W erze informacji oraz internetyzacji, przy postępującej internacjonalizacji i globalizacji, przedsiębiorstwa są uzależnione od utrzymywania kontaktów z otoczeniem, w tym zwłaszcza z klientami. To, jak będą przebiegały procesy komunikacyjne oraz transakcyjne, jest immanentnie związane z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań techniczno-technologicznych, w tym Internetu. Zarządzający przedsiębiorstwami, w szczególności zaś sieciowymi placówkami handlowymi, dostrzegają i doceniają te metody, techniki oraz instrumenty, które pozwolą na skuteczne funkcjonowanie nie tylko w realnym, ale i wirtualnym świecie. W tym zakresie szczególnie cenne jest wykorzystywanie przez sieciowe przedsiębiorstwa handlowe takich narzędzi, które wspomogą utrzymywanie relacji zarówno na podłożu komunikacyjnym, jak i transakcyjnym z nowoczesną generacją e-konsumentów.(abstrakt oryginalny)
EN
In the era of Information, ubiquitous Internet and the progressive internationalization and globalization, companies are dependent on maintaining contact with the environment especially with customers. Progress of the communication and transaction processes is associated with the use of modern technology solutions - including the Internet. Management of retail networks has seen and appreciated these methods, techniques and instruments that allow for the effective functioning of not only real but virtual e-world as well. In this regard, a particularly valuable is the use of such tools by retail chains. This will help them to maintain the relationship both on the transactional and communication ground with the modern generation of e-consumers.(original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Antonides Cs., Raaij W.F., Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki, cz, 2, WN PWN, Warszawa 2003.
  • Brown S.A., Strategiczne podejście do klientów, PWE, Warszawa 2003.
  • Grela O., Pomiar satysfakcji klientów, w: Zarządzanie organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy. Kluczowe relacje organizacji w gospodarce opartej na wiedzy, red. B. Godziszewski, Wyd. TNOiK, Toruń 2008.
  • Grossmann G.M., Helpman W., Technology and Trade, "Discussion Papers" 1995, nr 1134, London.
  • Informatyczne narzędzia procesów logistycznych, red. M. Chaberek, A. Jezierski, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2010.
  • Jachnis A., Psychologia konsumenta. Psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz - Warszawa 2007.
  • Jaciow M., Wolny R., Polski E-konsument. Typologia, zachowania, Wyd. Helion, Gliwice 2011.
  • Kempny D., Obsługa klienta, Wyd. AE, Katowice 2008.
  • Kufel I., Mruk H., Konsument jako instytucja ekonomiczna i prawna, Wyd. AE, Poznań 1998.
  • Lukas H.C., Information Systems Concepts for Management, McGraw-Hill, New York 1998.
  • Marketingowe testowanie produktów, red. S. Sudoł, PWE, Warszawa 2000.
  • Mazurek-Łopacińska K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Poznań 2002.
  • Pawłowska В., Strychalska-Rudzewicz A., Badania satysfakcji klienta w systemie zarządzania jakością, Wyd. UWM, Olsztyn 2009.
  • Raport Internetstandard eCommerce za 2010.
  • Raport Mill ward Brown SMG/KRC za 2010.
  • Słownik terminologii logistycznej, red. M, Fertsch, Wyd. ILiM, Poznań 2006.
  • Solomon M., Bamossy G., Askegaar S., Consumer Behavior. A European Perspective, Prentice-Hall Europe, Paris 1999.
  • Szczepański J., Konsumpcja a rozwój człowieka. Wstęp do antropologicznej teorii konsumpcji, PWE, Warszawa 1981.
  • Wakelin K., Trade and Innovation, E. Elgar, Cheltenham - Northampton 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171291527

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.