PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | Zarządzanie, finanse, ekonomia : warsztaty doktoranckie '07 | 49--58
Tytuł artykułu

Marketing partnerski w bankowości prywatnej w Polsce

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Bankowy rynek finansowy, wzrost konkurencji na tym rynku oraz rosnący poprzez zmiany strukturalne podmiotów na nim działających potencjał ludzki, finansowy i rzeczowy polskich banków komercyjnych z jednej strony, zaś z drugiej - wzrost oczekiwań klientów banków wobec samej usługi bankowej, rozumianej coraz powszechniej jako usługi kompleksowej, rodzą zrozumiałe zainteresowanie sposobem realizacji przez banki funkcji marketingowej. Klienci coraz powszechniej oczekują od banków indywidualnego podejścia, nie chcą już dłużej być traktowani anonimowo, masowo, jak bankowy "detal". Na obserwowalną poprawę jakości usługi bankowej oraz sposobu jej świadczenia miały niewątpliwie wpływ, obok innych okoliczności, doświadczenia z działalności banków w segmencie bankowości prywatnej. Bankowość prywatna , przeznaczona dla najzamożniejszych klientów, jest dla pozostałej bankowości inspirującym wzorcem zachowań i przyczynia się do podejmowania działań ukierunkowanych na klienta także w pozostałych sektorach bankowości. Jest ona poza tym niemal modelowym przykładem możliwości zastosowania koncepcji marketingu partnerskiego w usługach. W artykule, na tle zarysu koncepcji marketingu partnerskiego i charakterystyki systemu bankowości prywatnej, starano się uzyskać odpowiedź na pytanie na ile ta koncepcja znajduje zastosowanie w bankowości prywatnej polskich banków komercyjnych. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
Bibliografia
  • Brown S.A. (2003): Strategiczne podejście do klientów. PWE, Warszawa.
  • Dział Ekonomiczny "Rzeczpospolitej" (2007): Private Banking. Wydawca "Rzeczpospolitej" i Banku Millennium, Warszawa.
  • Dziawgo L. (2006): Private Banking. Bankowość dla zamożnych klientów. Wolters Klu- wer Polska, Kraków.
  • Dziawgo L.(2005): Private Banking, Istota - Koncepcja - Funkcjonowanie. Uniwersytet Mikołąja Kopernika, Toruń.
  • Fonfara K. (2004): Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. PWE, Warszawa.
  • Furtak R. (2003): Marketing partnerski na rynku usług. PWE, Warszawa.
  • Gordon I.H. (2001): Relacje z klientem. Marketing partnerski. PWE, Warszawa.
  • Harasim J. ( 1908): Marketing usług bankowych. AE, Katowice.
  • Kotler Ph. (1999): Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SJA, Warszawa.
  • Limański A., Śliwińska K. (2002): Marketing. Zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Difin, Warszawa.
  • Pluta-Olearnik M. (1999): Marketing usług bankowych. PWE, Warszawa.
  • Smyczek S. (2001): Zachowania konsumentów na rynku usług bankowych. AE, Katowice.
  • www.bph.pl/pl/bankowosc_prywatna, (6 maja 2007).
  • www.brebank.com.pl, (6 maja 2007).
  • www.ingbank.pl, (5 maja 2007).
  • www.online.citibank.pl, (6 maja 2007).
  • www.pekao.com.pl/private_banking, (6 maja 2007).
  • www.pkobp.pl/index.php/id, (5 maja 2007).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171292107

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.