PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 3 (41) Wpływ światowego kryzysu gospodarczego na rozwój teorii ekonomii ; Impact of the World Economic Crisis on Theory of Economy Development | 311--320
Tytuł artykułu

Etykiety na opakowaniach żywności - źródło wiedzy dla konsumenta

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Food Labels - the Source of Information for Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono najważniejsze zasady prezentowania konsumentom informacji na temat żywności zawartych na etykietach. Podstawą rozwiązań są akty prawne prawa żywnościowego unijnego i krajowego, które wyróżniają dwie podstawowe kategorie informacji: obowiązkowe i dobrowolne. Do informacji, które muszą być umieszczone na etykietach, zalicza się: dane na temat składu, trwałości i warunków przechowywania oraz wpływu produktu na zdrowie. Informacje dobrowolne nie mogą natomiast wprowadzać konsumenta w błąd i muszą być oparte na wynikach badań naukowych. Istotna dla konsumenta jest forma prezentacji danych. Dane w ujęciu tabelarycznym, choć wyczerpujące, są niezrozumiałe. Z tego wynika potrzeba takiej prezentacji danych, by konsument mógł szybko i jednoznacznie ocenić produkt spożywczy i podjąć decyzję konsumencką.(abstrakt oryginalny)
EN
This article presents the main principles of presenting information contained on the food labels for consumers. Solutions are based on legal acts of the EU and national food law, which design two basic categories of information: mandatory and voluntary. The information that must be provided includes data on the composition, durability and storage conditions, and the impact of food on health. Voluntary information cannot mislead the consumer and must be based on scientific evidences. The form of data presentation is important to the consumer. Data provided in a tabular form is exhaustive but incomprehensible. Hence there is the need for the presentation of data to allow the consumer to quickly and clearly assess a food product and to make a proper consumer decision.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
Bibliografia
  • FLABEL (Food Labelling to Advance Better Education for Life), www.flabel.org.
  • Herpen E.C.M. van, Trijp H. van, Front-of-pack nutrition labels. Their effect on attention and choices when consumers have varying goals and time constraints, "Appetite" 2010, nr 57(1).
  • http://www.food.gov.Uk/scotland/scotnut/signposting/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171292641

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.