PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 179--186
Tytuł artykułu

Marketing jako koncepcja zarządzania - trendy rozwoju

Warianty tytułu
Marketing as a Management Concept - Development Trends
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany zachodzące w otoczeniu przedsiębiorstw wpływają na poszukiwanie i wdrażanie nowych rozwiązań w obszarze tworzenia, komunikowania i dostarczania wartości klientom. W artykule przedstawiono nowe trendy w marketingu jako koncepcji zarządzania, wynikające ze zmian zachowań nabywców, rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych, globalizacji gospodarki oraz wzrostu natężenia konkurencji. Wskazano na coraz większe znaczenie wiedzy o klientach w procesie podejmowania decyzji marketingowych i umiejętności wykorzystania technologii informacyjnych w tworzeniu programów oddziaływania na rynek docelowy.(abstrakt oryginalny)
EN
The ever-transforming business environment requires the search for and implementation of innovative solutions in the area of creating, communicating and providing value to customers. This paper outlines the latest trends in marketing as a management concept arising out of changing buyer behaviour, the rise of information and telecommunications technologies, economic globalisation and increasing competition. The author acknowledges the growing importance of accurate customer profiling in the process of making marketing decisions and the ability to apply IT tools when developing schemes to impact the target market.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
179--186
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Ph. Kotler, Kotler o marketingu. Jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynku, Rzeczpospolita, Klasyka biznesu, Warszawa 2010, s. 57.
  • R. Niestrój, Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, PWN, Warszawa 1996, s. 196-199.
  • J.-J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001, s. 87
  • P. Doyle, Marketing wartości, Felberg, Warszawa 2003, s. 46.
  • F. Jacob, Marketing. Eine Einführung für das Masterstudium, Kohlhammer, Stuttgart 2009, s. 27.
  • J. Kamiński, Nowa definicja marketingu AMA, "Marketing i Rynek‖ 2009, nr 5, s. 11.
  • A. Czubała, Marketingowe instrumenty budowania wizerunku firmy społecznie odpowiedzialnej, [w:] R. Niestrój (red.), Tożsamość i wizerunek marketingu, PWE, Warszawa 2009, s. 224.
  • I. Rudawska, Nowe wyzwania marketingu społecznego w XXI wieku, [w:] Sz. Figiel (red.), Marketing w realiach współczesnego rynku. Implikacje otoczenie rynkowego, PWE, Warszawa 2010, s. 457.
  • Ph. Kotler, M. Karatajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0. Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek?, MT Biznes, Warszawa 2010, s. 17-18.
  • Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Warszawa 2012, s. 20.
  • B. Hulten, N. Browens, M. van Dijk, Marketing sensoryczny, PWE, Warszawa 2011, s. 16-17
  • K. Dziewanowska, A. Kacprzak, Marketing doświadczeń, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013, s. 87.
  • P. Brzustewicz, Marketing zrównoważony jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, "Handel Wewnętrzny‖ 2010, nr 6, s. 11.
  • W. Ciechomski, R. Romanowski (red. nauk.), Marketing oparty na wiedzy w świetle procesów decyzyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013, s. 14-15.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171293341

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.