PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 332 Gospodarka lokalna w teorii i praktyce | 189--199
Tytuł artykułu

Media społecznościowe jako narzędzie kreowania wizerunku jednostek samorządowych na przykładzie samorządów lokalnych powiatu jeleniogórskiego

Warianty tytułu
Social Media as an Instrument for the Creation of Local Government Image. An Example of Local Government of the Jeleniogórski Poviat
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współcześnie coraz więcej ludzi na świecie korzysta z Internetu. Większość jego użytkowników wykorzystuje cyberprzestrzeń w celach komunikacji oraz poszukiwania informacji. Dzięki dynamicznemu rozwojowi oraz rosnącej popularności serwisów społecznościowych (social media), których celem jest skupianie użytkowników wokół danej jednostki oraz budowanie pozytywnych relacji, samorządy lokalne mogą zintensyfikować komunikację z interesariuszami, w tym szczególnie z lokalną społecznością. Celem artykułu jest przedstawienie przesłanek, sposobów i korzyści wykorzystania mediów społecznościowych do kreowania wizerunku (image) jednostek samorządowych. Osiągnięcie wyżej wymienionego celu wspomaga analiza wykorzystania mediów społecznościowych w wybranej jednostce samorządu (powiat jeleniogórski).(abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays, more and more people around the world use the Internet. Most of its members use the cyberspace for communication and information search. Owing to the dynamic development and growing popularity of social media which aim is to gather users around one unit and to build positive relations, local governments can intensify the communication with stakeholders, especially with local community. The aim of the article is to present reasons, methods and benefits of social media to create an image of local government. The objective is supported by social media application analysis in a chosen local government (the jeleniogórski poviat).(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Altkorn J., Kształtowanie wizerunku firmy, AE, Kraków 2002.9
  • Altkorn J., Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza 2004.
  • Batorski, D., Polacy wobec technologii cyfrowych - uwarunkowania dostępności i sposobów korzystania. Diagnoza społeczna 2013: Warunki i jakość życia Polaków - Raport - Special Issue. "Contemporary Economics" 2013, no. 7, s. 317-341, DOI: 10.5709/ce.1897-9254.114, http://www.diagnoza. com/ [dostęp: 02.07.2014].
  • Bielewska B., Rola public relations w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 2005, nr 414, USz, Szczecin 2005.
  • Budzyński W., Wizerunek firmy, Poltext, Warszawa 2003, s. 11
  • Bratuń M., Szadok-Bratuń A., O potrzebie wizerunku i jego elementach, [w:] Public relations w sferze publicznej. Wizerunek i komunikacja, red. M. Tabernacka, A. Szadok-Bratuń, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.
  • Ciarczyńska A., Public relations w służbie samorządów, [w: ] Kreowanie wizerunku miast, red. A. Grzegorczyk, A. Kochaniec, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2011
  • Dudek-Mańkowska S., Koncepcja wizerunku miasta, [w:] Kreowanie wizerunku miast, red. A. Grzegorczyk, A. Kochaniec, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2011.
  • Falls J, Deckers E., Media społecznościowe bez ściemy, Helion, Gliwice 2013.
  • Iwankiewicz-Rak B., Tożsamość firmy, [w:] Leksykon public relations, red. J. Olędzki, D. Tworzydło, Wyd. Newsline Sp. z o.o., Bonus Liber Sp. z o.o. , Rzeszów 2009.
  • Knecht Z., Public relations w administracji publicznej, C.H. Beck, Warszawa 2006.
  • Mayers B, Wykorzystanie mediów społecznościowych do działań public relations na stronach internetowych jednostek samorządów lokalnych - przyszłość komunikacji z obywatelem?, [w:] Public relations w sferze publicznej. Wizerunek i komunikacja, red. M. Tabernacka, A. Szadok-Bratuń, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012
  • Miller G., Galanter E., Pribram K., Plany i struktura zachowania, PWN 1982.
  • Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty, Helion, Gliwice 2013.
  • Podlaski A., Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media, Helion, Gliwice 2011.
  • Safko L., The Social Media Bible: tactics, tools and strategies for business success, John Wiley & Sons Inc, New Jersey 2010.
  • Social Media Raport 2013 "Miasta Polski", http://megafoni.pl/raport-2013/ [dostęp: 27.07.2013].
  • Sztucki T., Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców, Warszawa 1995.
  • http://bbrzeski.w.interia.pl/foursquare/foursquare.html [dostęp: 27.07.2013].
  • http://networkeddigital.com/2010/04/17/definicja-social-media/ [dostęp: 27.07.2013].
  • http://megafoni.pl/raport-2013/ [dostęp: 27.07.2013].
  • http://pl-pl.facebook.com/help/103828869708800.
  • http://socialpress.pl/2013/05/6-mln-polakow-korzysta-ze-smartfonow/ [dostęp: 27.07.2013].
  • http://www.polskatimes.pl/artykul/918824,11-mln-uzytkownikow-facebooka-w-polsce-wiceprezydent- firmy-macie-naprawde-ogromne-mozliwosci,id,t.html, 2013 [dostęp 27.07.2013].
  • http://www.press.pl/w-najnowszym-press/pokaz/1916,%3Cfont-size=_2_%3EPress- 11-_178_%3C-font%3E-Ranking-miast-w-social-mediach [dostęp: 27.07.2013].
  • http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jacy-sa-polscy-uzytkownicy-twittera-raport, 2013 [dostęp: 27.07.2013].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171293529

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.