PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 8 | 38--50
Tytuł artykułu

Radio studenckie jako element przedsiębiorczości akademickiej

Warianty tytułu
The Students' Radio as a Part of Academic Entrepreneurship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor artykułu prezentuje rolę rozgłośni studenckich w Polsce. Na tym tle analizuje radio Akadera. Przedstawia opinię studentów na temat funkcjonowania radia. Przedstawia ich oczekiwania i ograniczenia w dostępie do sygnału radiowego w eterze. Opinia studentów opiera się na badaniach własnych. Z badań własnych wyłania się informacyjny i rozrywkowy profil radia Akadera w Białymstoku. Zmiany dokonywane w strukturze i treściach programowych radia Akadera zmierzają w celu zwiększenia słuchalności radia i jego komercjalizacji. Radio studenckie jest ważnym elementem promocji oferty edukacyjnej i tworzenia kultury studenckiej. Jest także pomostem miedzy lokalnym środowiskiem innowacji i przedsiębiorczości a środowiskiem akademickim. Radio studenckie może stać się technostarterem, który szuka równowagi pomiędzy popytem i podażą oraz technologią a rynkiem. W ten sposób radio studenckie może być istotnym elementem przedsiębiorczości akademickiej.(abstrakt oryginalny)
EN
The author represents students' opinion on the radio operation. He presents students' expectations and Akadera Radio limitations on access to the radio signal in the ether. The opinion of students is based on the research. This research shows informative and entertaining profile of the Akadera Radio in Białystok. The changes made in the structure and content of the Radio Akadera programme increase the radio audience and its commercialisation. Student radio is an important element in advertising education and creating students culture. It is also a connection between local innovation environment and entrepreneurship and academia. Student radio can become a technostarter, which is looking for the balance between the demand and supply as well as technology and the market. In this way the student radio can be an important component of academic entrepreneurship.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
38--50
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • 1. Doliwa U.(2008) Radio studenckie w Polsce, Wyd. UWM, Olsztyn, s.56.
  • 2. http://www.akadera.bialystok.pl [23. 01. 2014].
  • 3. http://student.interia.pl/kariera/na-poczatek/news/studencie-zaloz-firme.1154422 [24.01.2014].
  • 4. http://www.medianews.com.pl/info_media4872.php3.
  • 5. http://www.radiocentrum.pl/polskie_rozglosnie_akademickie [ 23. 01. 2014].
  • 6. http://www.studenckamarka.pl/serwis.php?s=73&pok=1909 [ 23. 01. 2014].
  • 7. KRRi T,( 2013), Udział w czasie słuchania i wielkość audytorium programów radiowych w podziale na województwa, Lipiec-wrzesień, s.19.
  • 8. Kurek O, (2012), Media studenckie w Polsce, Kwartalnik Internetowy "Komunikacja Społeczna" nr 1, www.komunikacjaspoleczna.edu.pl [ 23. 01. 2014], s.68-69.
  • 9. Matusiak K.B., (2008), Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, wyd. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, wydanie drugie rozszerzone, Warszawa 2008, s. 281.
  • 10. Raport Millward Brown SMG/KRC - "Radio 2008" http://www.badaniaradiowe.pl/aktualnosci/radio08.pdf [24.01.2014].
  • 11. Raport MNiSW, 2013, w 10 lat liczba studentów w Polsce spadnie o 400 tys., Nauka w Polsce. Serwis PAP poświęcony polskiej nauce, http://www.naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,396397,raport-mnisw-w-10-lat-liczba-studentow-w-polsce-spadnie-o-400-tys.html [24.01.2014].
  • 12. Różdżyński J. (1997), Studencki ruch dziennikarski, ZGSZSP, Warszawa, s.193-194).
  • 13. Usfawa prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005 r, Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.
  • 14. Wissema J.G.(2005), Technostarterzy Dlaczego i jak?, Edit Sp.z o.o, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171293657

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.