PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 1 Podstawy strategii projakościowej w usługach medycznych. Teoria i studia przypadków | 7--21
Tytuł artykułu

Metodologiczne podstawy strategii projakościowej (dla organizacji świadczących usługi medyczne)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pierwszy rozdział tej książki stanowić ma wprowadzenie w metodykę opracowywania - określonego rodzaju - strategii dla organizacji świadczących usługi medyczne. Prezentowana tu metoda jest "pochodną" przyjętych wcześniej fundamentalnych założeń, że recepcja wiedzy z zakresu relacyjnego marketingu usług osiągnęła już taki poziom, iż pozwala - po pierwsze - postawić znak równości między strategią marketingową a strategią projakościową; po wtóre i nadto, uznać, że jest to najskuteczniejsza strategia budowania znaczącej pozycji organizacji ją stosującej. Świadomie unikam tu określenia "budowania przewagi konkurencyjnej", ponieważ - odnośnie do pacjentów - "skuteczne" metody konkurowania niekoniecznie muszą prowadzić do ugruntowania niekwestionowanej pozycji (podmiotu je stosującego) w środowisku działania. (fragment tekstu)
Twórcy
Bibliografia
  • Adorno T.W., Dialektyka negatywna, Warszawa.
  • Baran B., M. Heidegger i powszechna demobilizacja, Kraków 2004.
  • Beckwith H., Selling the invisible. A Filed Guide to Modern Marketing, Warner Books, 2000.
  • Bergson H., Pamięci i życia, Warszawa 1988.
  • Ekeland I., Chaos, Katowice 1999.
  • Giddens A., Nowoczesność i tożsamość. "Ja" i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Warszawa 2001.
  • Heidegger M., Rozmowy na polnej drodze, Warszawa 2004.
  • Heidegger M., Znaki drogi, Warszawa 1999.
  • Irons K., The World of superservice, Addison - Wesley, 1997.
  • Jung C.G., Misterium coniunctionis, Warszawa 2002.
  • Kieregaard S., Dzienniki, Warszawa.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa 1994.
  • Kultura organizacyjna - osobowość profesjonalisty, tom 3 z serii: Marketing usług profesjonalnych, pod red. K. Rogozińskiego, Poznań 2001.
  • Kwiatkowski S., Przedsiębiorczość intelektualna, Warszawa 2000.
  • Levinas E., Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności, Warszawa 1989.
  • Markowski M.P., Pragnienie obecności. Filozofia reprezentacji od Platona do Kartezjusza, Gdańsk 1999.
  • May R., Miłość i wola, Warszawa 1978.
  • Rogoziński K., Nowy marketing usług, Wyd. AE, Poznań, 2000.
  • Słownik pojęć filozoficznych R. Ingardena, pod red. A.J. Nowaka i L. Sosnowskiego, Kraków 2001.
  • Swieżawski S., Historia filozofii europejskiej XV wieku, t.1. Poznanie, Warszawa 1974.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171293965

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.