PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 12 | 20--23
Tytuł artykułu

Rola pracowników jako nośnika kapitału intelektualnego w kreowaniu innowacyjności we współczesnym przedsiebiorstwie

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W każdej współczesnej firmie, niezależnie od jej specyfiki, występują określone zasoby intelektualne, których nie można rozpatrywać w oderwaniu od pracowników tworzących daną organizację. Poszczególne przedsiębiorstwa różni natomiast jakość tych zasobów, ich zakres, możliwości ich rozwoju, sposób wykorzystania, czego odzwierciedleniem jest odmienny efekt działalności różnych firm rozumiany jako oferowane przez nie produkty materialne i niematerialne. Aby zasoby te mogły zostać efektywnie wykorzystane należy rolę odgrywaną w organizacji przez każdego pracownika postrzegać przez pryzmat jego zdolności do twórczego myślenia, która jest warunkiem innowacyjności. Trzeba także pamiętać, że chęć dzielenia się potencjałem intelektualnym jakim dysponuje każdy członek organizacji można wzbudzać jedynie wówczas, kiedy jest on traktowany jako podmiot współprzyczyniający się do wzrostu wartości całej organizacji, rozwoju, co z kolei determinuje dalszy rozwój i wzrost firmy. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
20--23
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • M.A. West, Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000, s. 25-27.
  • A. Baruk, Czas i jego znaczenie w osiąganiu przewagi konkurencyjnej, "Zarządzanie Przedsiębiorstwem" 2004, nr 2, s. 11-14.
  • T.J. Peters, R.H. Waterman, Poszukiwanie doskonałośći w biznesie, Wydawnictwo medium, Warszawa 2000, s. 354.
  • Ch.W. Chong, T. Holden, P. Wilhelmij, R.A. Schmidt, Where does knowledge management add value?, "Journal of Intellectual Capital" 2000, vol. 1, nr 4, s. 368.
  • I. Nonaka, H. Takeuchi, Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa 2000, s. 32.
  • W. Romański, Akcja innowacja, "Businessman Magazine" 2005, nr 7, s. 18.
  • T. Rudolf, J. Wróblewski, Strategie innowacji. Dobre praktyki zarządzania w polskich przedsiębiorstwach, Kongres Teleinfo 2003 (SGH).
  • Innobaromentr 2002, European Communities 2003, s. 32-33.
  • P. Meso, R. Smith, A Resource-based view of organizational knowledge management systems, "Journal of Knowledge Management" 2000, vol. 4, nr 3, s. 231.
  • W. Liczkowski, Innowacyjność w firmach, "Businessman Magazine" 7/2005, s. 23.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171294041

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.