PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 4 | 37--42
Tytuł artykułu

Zjawisko "nadmiaru informacji" a współczesna edukacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zjawisko "nadmiaru informacji" bądź informacyjnego przeładowania (information overload) jest naturalną konsekwencją rosnącej podaży informacji. Koszty ich dystrybucji systematycznie spadają, jednak możliwości przetwarzania informacji przez ludzki mózg nie uległy znaczącemu powiększeniu w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat. Mimo to współczesne instytucje edukacyjne nadal zorganizowane są tak, jakby osoby korzystające z nich odczuwały niedobór informacji. Realia wymagają od instytucji edukacyjnych czegoś innego - przekazywania różnorodnych umiejętności związanych z szeroko rozumianym przetwarzaniem informacji. Jedną z takich umiejętności jest zdolność do utrzymania orientacji w otoczeniu w warunkach nadmiaru informacji. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
37--42
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Brennam N., Connel B., Intellectual Capital: Current issues and policy implications, "Journal of Intellectual Capital" 2001.
  • Davenport T.H., Beck J.C., The Attention Economy: Understanding the New Currency of Business, Harvard Business School Press, Boston 2001.
  • Derber Ch., Zaistnieć w społeczeństwie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
  • Fazlagić A., Pomiar kapitału społecznego, "Problemy Jakości" 2004.
  • Fazlagić J., Know-how w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą, OnePress, Gliwice 2010.
  • Fazlagić J., Zarządzanie wiedzą w polskiej oświacie - diagnoza i perspektywy zmian, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań 2009.
  • Goldhaber M.H., Attention: The System of Post Industrialism?, "Z papers" t. 1, nr 2.
  • Jensen R., The Dream Society: The Coming Shift from Information to Imagination, McGraw-Hill Education, 1999.
  • Parker P., Ile kosztuje informacja?, [w:] Ph. Kotler, S. Meehan (red.), Tajniki marketingu: przewodnik po marketingu dla studentów MBA, K.E. Liber, Warszawa 2001.
  • Pine B.J., Gilmore J.H., Pine B.J. II, The Experience Economy, Harvard Business School Press, Boston 1999.
  • Sternberg E., The Economy of Icons: How Business Manufactures Meaning, Praeger Publishers, 1999.
  • Uraziński G., Władcy liczb, "Forbes" 2009, nr 6.
  • Wolf M.J., Entertainment Economy: How Mega-Media Forces are Transforming Our Lives, Times Books, Nowy Jork 1999.
  • Chin P., Dealing with Information Overload, http://www.intranetjournal.com.
  • Encyclopedia of the New Economy, Wired Digital Inc., Waltham 2001, http://hotwired.lycos.com.
  • David Wiley's Keynote on Open Education, http://www.youtube.com/watch?v=VcRctjvIeyQ.
  • Pasternack A., Obama Disses Gadgets, Information Overload; Internet Doesn't Get It, http://www.motherboard.tv/2010/5/10/obama-disses-gadgets-information-overload-internet-doesn-t-get-it--2.
  • M. Schrage, Perfect Information and Perverse Incentives: Costs and Consequences of Transformation and Transparency, http://web.mit.edu/ssp/Publications/working_papers/wp03-1.pdf.
  • The Devil's Derivatives Dictionary. The Derivatives Zine, lipiec 2000, http://www.derivativeszine.com.
  • Understanding Information Overload, http://www.infogineering.net/understanding-information-overload.htm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171294293

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.