PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2008 | nr 2 | 84--91
Tytuł artykułu

Strategiczne zarządzanie organizacjami pozarządowymi

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Można wyodrębnić cztery zasadnicze korzyści strategicznego zarządzania organizacjami pozarządowymi:
• stanowi intelektualny pomost między osobami finansującymi usługi a ich odbiorcami, którego istotą jest dyscyplina konieczna dla oceny potrzeb użytkowników, zorganizowania środków (pozwalających na ich zaspokojenie) oraz kontroli wyników,
• tworząc ramy umożliwiające pogodzenie różnych opinii tak, aby powstała wspólna wizja przyszłości organizacji, stanowi mechanizm służący budowaniu koalicji skupionej wokół nowych priorytetów,
• ułatwia wypracowanie nowej koncepcji tożsamości organizacji i zweryfikowanie celu, któremu służy. Wiąże się to z coraz większą swobodą organizacji pozarządowych w kształtowaniu strategii, częstą dywersyfikacją ich celów,
• wykorzystywane jest do utrzymywania bądź poszerzenia zakresu niezależności organizacji pozarządowej, wobec wzrostu udziału fundatorów w ich strukturze finansowej - wiąże się to z coraz precyzyjniejszym określaniem usług, których oczekuje sponsor. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
84--91
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Drucker P. [1992], Innowacja i Przedsiębiorczość, PWE, Warszawa.
  • Drucker P. [1995] Zarządzanie organizacją pozarządową, Fundusz Współpracy, Program PHARE Dialog Społeczny - NGO, Warszawa.
  • Filantropia zaczyna się w pracy [2000],"Gazeta Wyborcza. Dodatek Praca", 17.07.2000.
  • Hausner J., Laurisz N., Mazur S. [2007], Przedsiębiorstwo społeczne - konceptualizacja, [w:] Zarządzanie podmiotami ekonomii społecznej, red. J. Hausner, MSAP UE, Kraków.
  • Higgins J. M., Vincze J. W. [1986], Strategic Management and Organizational Policy, The Dryden Press, Chicago.
  • Hudson M. [1997], Bez zysków i strat: sztuka kierowania organizacjami sektora pozarządowego, Centrum Informacji dla Organizacji Pozarządowych BORDO, Warszawa.
  • Izdebski H., Małek M. [2005], Formy prawne podejmowania i prowadzenia działalności służącej realizacji celów społecznie użytecznych poza sektorem finansów publicznych, w szczególności w zakresie aktywizacji osób bezrobotnych, w świetle idei ekonomii społecznej i obowiązującego stanu prawnego, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Warszawa.
  • Iwankiewicz-Rak B. [1997], Marketing organizacji niedochodowych, Wydaw. AE, Wrocław.
  • Kaplan R. S., Norton D. P. [2001], Strategiczna karta wyników: Balanced Scorecard: praktyka, Centrum Informacji Menedżera Warszawa.
  • Krzyżanowska M. [2000], Marketing usług organizacji niekomercyjnych, Wydaw. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
  • Leksykon zarządzania [2004], red. M. Romanowska i inni, Difin, Warszawa.
  • Lynas G. M., Ritchie K. [1995], Corporate Planning: an Empirical Study of UK Charitable Organizations,"International Review of Strategic Management", nr 5.
  • Miejsce dla każdego: o sektorze pozarządowym w Polsce [1996], red. A. Kunicka, Centrum Informacji dla Organizacji Pozarządowych BORDO, Warszawa.
  • Stoner J. A. F., Wankel Ch. [1992], Kierowanie, PWE, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz.873).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171294319

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.