PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 10 (CD) | 426--432
Tytuł artykułu

Przesłanie miasta jako element kształtowania tożsamości i wizerunku

Warianty tytułu
The Slogan of City as Element of Formation of Identity and the Image
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule uwzględniono specyficzne ujęcie marketingu terytorialnego w kontekście strategii miast. Poddano analizie kategorie tożsamości i wizerunku miejsca, a także zależności między nimi. Zwrócono uwagę na komunikowanie wizerunku poprzez przesłanie miejsca - slogan. Działania marketingowe podjęte przez samorządy w polskich miastach świadczą o konieczności działania w konkurencyjnym środowisku i wykorzystaniu sloganów do aktywnej komunikacji z różnymi grupami odbiorców - turystami, inwestorami, mieszkańcami. Celem artykuły jest określenie znaczenia świadomego kształtowania tożsamości i wizerunku miasta z uwzględnieniem elementu komunikacji marketingowej w postaci przesłania - sloganu miasta(abstrakt oryginalny)
EN
The specific formulation of territorial marketing in article was considered in strategy of city. It the analysis of category of identity was executed was and the image of place, and also the dependence between them. It attention was turned was on communication across message of place image - slogan. Marketing undertaken by councils in Polish cities working testify about necessity competing and utilization to active transport slogans from recepient's different groups - tourists, investors, living in city men. The qualification of sensible meaning of formation of identity is the aim the articles and the image of city from regard in figure of slogan of city the element of marketing communication.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
426--432
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • A. Glińska, M. Florek, A. Kowalewska, Wizerunek miasta od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009, s. 16-17
  • M. Florek, Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo AEP, Poznań 2006, s. 18
  • T. Markowski, Zarządzanie rozwojem miast, PWN, Warszawa 1990, s. 211
  • P. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Rebis, Poznań 2006, s. 421.
  • M. Acewicz, Marka jednostki terytorialnej - projekt i odbiór, "Samorząd Terytorialny", 2011r., nr 12 (252), s. 17.
  • A. Szromnik, Marketing terytorialny,. Miasto i region na rynku, wydanie II rozszerzone, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2008, s. 136.
  • J. Altkorn, Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2004, s. 11.
  • E. Cenker, Public relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Badnkowej, Poznań 2007, s. 42.
  • A. Stanowicka- Traczyk, Determinanty wizerunku miasta, "Samorząd Terytorialny", 2007r., nr 9 (201), s. 8.
  • Działalność marketingowa gmin, [w]: Z. Frankowskiego (red.), Krajowy Ośrodek Dokumentacji Regionalnych Towarzystw Kultury, Ciechanów 2000, s. 72
  • A. Stanowicka-Traczyk, Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich, Oficyna Wydawnicza "Branta", Bydgoszcz- Olsztyn 2008, s. 13
  • N. Lee, P. Kotler, Marketing w sektorze publicznym, Mapa drogowa wyższej efektywności. Przedsiębiorczość i Zarządzanie. Koźmiński, Warszawa 2008, s. 118.
  • W. Budzyński, Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2002, s. 11.
  • S. Anholt, Tożsamość konkurencyjna. Nowe spojrzenie na markę, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2007, s. 84
  • M. Strużycki, Tożsamość regionalna w budowaniu nowych wartości gospodarczych [w:] R. Niestrój, (red.), Tożsamość i wizerunek marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007, s. 145-146
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171294641

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.