Warianty tytułu
The Role of Local Government in Shaping the Image of a Territorial Unit on the Example of Nozdrzec Municipality
Języki publikacji
Abstrakty
Opracowanie ukazuje marketingowe aspekty funkcjonowania podstawowej jednostki terytorialnej w Polsce - gminy. Na tle rozważań teoretycznych odnoszących się do zagadnień roli władz administracji samorządowych w kontekście kreowaniu wizerunku jednostki samorządu terytorialnego, autorzy przedstawili wyniki badań ankietowych, na temat oceny stopnia zaawansowania aktywności marketingowej gminy Nozdrzec w kreacji marketingowej gminy. Rezultaty badania pozwalają na stwierdzenie, iż działania wizerunkowe, zwłaszcza z zakresu promocji w analizowanej jednostce są dopiero w początkowej fazie rozwoju, o czym świadczy słaby przepływ informacji marketingowej, brak badań potrzeb i preferencji mieszkańców, a także umiarkowany stopień oceny władz gminy przez respondentów w zakresie wywiązywania się ze swojej służebnej roli wobec mieszkańców(abstrakt oryginalny)
The paper shows marketing aspects of a basic territorial unit in Poland - a municipality. On the background of theoretical considerations relating to the issues of the role of local government administration in the context of creating the image of local government units, the authors presented the results of a survey on the level of maturity of marketing activities in marketing creation of the municipality. Research results lead to the conclusion that the image-building activities, especially in the field of promotion in the analyzed unit are only in the initial phase of development, as evidenced by the weak transfer of marketing information, lack of research on needs and preferences of residents, as well as a moderate level of evaluation by respondents of the municipal authorities with regard to their ancillary role to residents.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
- G. Karasiewicz, J. Pasieczny, Ocena atrakcyjności gminy jako produktu marketingowego, [w:] H. Szulce, M. Florek (red.), Marketing terytorialny. Możliwość aplikacji. Kierunki rozwoju, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu 2005, s. 217.
- T. Żabińska, Orientacja marketingowa gminy [w:] L. Żabiński (red.), Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 1999, s. 78.
- B. Gajdzik, Orientacja marketingowa gminy. Marketing i Rynek, nr 2,2012, s. 14.
- T. Żabińska, Orientacja marketingowa gminy [w:] L. Żabiński (red.), Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 1999, s. 12.
- A. Szromnik, Marketing terytorialny - koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne [w:] T. Markowski (red.), Marketing terytorialny, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, t. CXII, Warszawa 2002, s. 86
- M. Florek, Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013, s. 143.
- S. Makarski, W. Kuźniar, Marketing z zarządzaniu jednostką terytorialną na przykładzie województwa podkarpackiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2009, s. 103.
- 10 M. Florek, Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013,s. 134
- M. Czornik, Promocja miasta, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2005, s. 20.
- M. Florek, Podstawy marketing terytorialnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013, s. 138.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171294655