Warianty tytułu
The Role of Trust in Employer Branding Activities
Języki publikacji
Abstrakty
Przedsiębiorstwa coraz częściej dostrzegają potrzebę budowania relacji zaufania nie tylko z klientami, ale także z pracownikami, a nawet potencjalnymi kandydatami do pracy. Budowanie marki pracodawcy z wyboru jest ważnym aspektem w walce konkurencyjnej, umożliwia przyciąganie najlepszych pracowników, poprawia renomę przedsiębiorstwa i zwiększa satysfakcję pracowników. Dbałość o spójny wizerunek pomaga w dopasowaniu indywidualnych wartości i celów z tymi pożądanymi przez organizację z punktu widzenia jej rozwoju. Celem artykułu jest prezentacja związku przejawów zaufania z satysfakcją pracowników oraz renomą przedsiębiorstwa w kontekście budowania wizerunku pracodawcy z wyboru. Zidentyfikowane najważniejsze czynniki, warunkujące jednocześnie zaufanie oraz pozwalające na podejmowanie działań przyciągających najlepszych pracowników, stanowią cenną wskazówkę dla przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
Companies increasingly recognize the need to build a relationship of trust, not only with customers but also with employees and even potential candidates for the job. Employer branding is an important aspect in competing, attracting the best employees, improving the reputation of the company and increasing employee satisfaction. Caring of consistent image helps in adjusting individual values and goals with those desired by the organization in terms of its development. The aim of the paper is to verify the relationship between trust and company activities attracting the best employees. The findings of the study confirm that trust highly correlated with employee satisfaction and company reputation is very important in creating the image of a desired employer. The most important factors for both confidence and attracting the best employees, identified in the paper, provide valuable guidance for companies. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
autor
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
- 1. Backhaus K., Tikoo S. (2004), Conceptualizing and Researching Employer Branding, Career Development International, vol. 9, no 5.
- 2. Davies G., Chun R., da Silva R.V., Roper S.A. (2004), Corporate Character Scale to Assess Employee and Customer Views of Organization Reputation, Corporate Reputation Review, vol. 7, no. 2.
- 3. Dirks K.T., Ferrin D.L. (2001), The Role of Trust in Organizational Settings, Organizational Science, vol. 12, no. 4.
- 4. Foster C., Punjaisri K., Cheng R. (2010), Exploring the Relationship Between Corporate, Internal and Employer Branding, Journal of Product & Brand Management, vol. 19, no. 6.
- 5. Hardin R. (2006), Trust, Polity Press, Cambridge.
- 6. Kotzian J. (2013), Jeden bank, wiele pasji. Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru w PKO Banku Polskim - studium przypadku, Personel i Zarządzanie, październik.
- 7. Pazio I., Mikulska A. (2013), Wizerunek ma znaczenie, Kompendium HR.
- 8. Sokro E. (2012), Impact of Employer Branding on Employee Attraction and Retention, European Journal of Business and Management, vol. 4, no. 18.
- 9. Sprenger R.K. (2009), Zaufanie
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171294701