PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 1 | 23--31
Tytuł artykułu

E-learning w szkole

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Krótkie spojrzenie za siebie pozwala stwierdzić, że większość "nowych" pojęć, które dzisiaj pojawiają się w dyskusji na temat edukacji, takich jak: społeczeństwo bazujące na wiedzy, kształcenie ustawiczne, kształcenie na odległość, indywidualizacja kształcenia, a nawet e-kształcenie, odnosi się często do starych trendów oraz zjawisk w społeczeństwie i edukacji. Ich współczesną legitymacją stała się zwiększona powszechność występowania, dodatkowo namaszczona nowoczesnością kontekstów, w których występują. Wiedza zawsze decydowała o wyższości społeczeństw i cywilizacji, a także przekładana była na poziom życia, doniosłość i trwałość kultury oraz możliwości ekspansji. Człowiek przekonany o znaczeniu wiedzy starał się nieustannie rozwijać. Ośrodki rozwoju wiedzy i kształcenia były nieliczne, a jednak rozwój dosięgał całych społeczeństw, nawet w odległych zakątkach. Indywidualizacja kształcenia faktycznie została powstrzymana przez pełne upowszechnienie edukacji i dopiero teraz wraca do łask. Przy kształtowaniu współczesnych znaczeń wyżej wymienionych pojęć można utracić wiele z ich podstawowych wartości, jeśli nie pamięta się o ich rozwoju w społeczeństwie. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
23--31
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • AMemorandum on Lifelong Learning, Komisja Wspólnot Europejskich, SEC(2000) 1832, Bruksela.
  • Clarke A., E-learning. Nauka na odległość, WKŁ, Warszawa 2007.
  • Fostering Learning in the Networked World: The Cyberlearning Opportunity and Challenge, czerwiec 2008, http://www.nsf.gov/pubs/2008/nsf08204/.
  • Gogołek W., Kreatywność z siecią, V Konferencja Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, AE w Poznaniu, listopad 2008, listopad 2008, http://www.e-edukacja.net/index.php?konferencja=5&page=program.
  • Harnessing Technology: Next Generation Learning, BECTA, Londyn 2008.
  • Keeping Pace with K-12 Online Learning: A Review of State-Level Policy and Practice, listopad 2008, http://www.kpk12.com/.
  • Kloch J., Świadomość komputerów?, BIBLOS, Tarnów 1996.
  • Lifelong Learning in the Global Knowledge Economy: Challenges for Developing Countries, Bank Światowy, Waszyngton 2002.
  • Making a European Area of Lifelong Learning a Reality, Komisja Wspólnot Europejskich, COM(2001) 678 końcowy, Bruksela.
  • Papert S., Burze mózgów, WN PWN, Warszawa 1997.
  • Papert S., The Children's Machine, Basic Books, 1993.
  • Plan działań dotyczących nauczania dzieci i młodzieży w zakresie problematyki funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym. Nowe technologie w edukacji, Rada ds. Edukacji Informatycznej i Medialnej przy MEN, Warszawa 2008.
  • Przygotowanie kadry do prowadzenia kształcenia ustawicznego na odległość, 2007/2008 [studium podyplomowe koordynowane przez COME UW na zlecenie MEN].
  • Stanisławska-Mischke A.K., E-learning: o co nie pytają wykładowcy? i M. Wilkin, E-nauczanie dla wielu czy dla nielicznych?, [w:] materiały z V Konferencji Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, AE w Poznaniu, listopad 2008, http://www.e-edukacja.net/index.php?konferencja=5&page=program.
  • Sysło M.M., Książka i podręcznik w dobie Internetu - zmierzch, czy nowa twarz, WSiP, Warszawa 2000.
  • Sysło M.M. (oprac.), Sześć scenariuszy dotyczących przyszłości szkoły, [w:] materiały z XIX Konferencji Informatyka w Szkole , Szczecin 2003.
  • Sysło M.M., Model rozwoju kompetencji informatycznych, [w:] W. Strykowski, W. Skrzydlewski (red.), Kompetencje medialne społeczeństwa wiedzy, materiały z V Konferencji Media w Edukacji, Poznań 2004.
  • Sysło M.M., Model rozwoju technologii informacyjnej w edukacji, [w:] materiały z XX Konferencji Informatyka w Szkole, Wrocław 2004.
  • Sysło M.M., Kwiatkowska A.B., The Challenging Face of Informatics Education in Poland, [w:] R.T. Mittermeir, M.M. Sysło (red.), Informatics Education - Supporting Computational Thinking, ISSEP 2008, LNCS 5090, Springer Verlag, Berlin Heidelberg 2008.
  • Sysło M.M., Edukacja informatyczna - między technologią a pedagogiką, [w:] materiały z V Konferencji Informatyka w Edukacji, Toruń 2008.
  • UNESCO, Information and Communication Technology in Education. A Curriculum for Schools and Programme of Teacher Development, Paryż 2002.
  • Wing J.M., Computational thinking, "Communications of the ACM" 2006, nr 49
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171294977

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.