PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 1 | 82--87
Tytuł artykułu

Społeczne uwarunkowania marketingu w internecie i e-biznesu

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym opracowaniu przedstawione zostały najważniejsze, zdaniem autora, społeczne uwarunkowania e-biznesu i marketingu w internecie. Należą do nich: demokratyzacja informacji, tworzenie społeczności, globalizacja, konsumpcja postmodernistyczna, zjawisko luk cyfrowych oraz cykl życia rewolucji technologicznych, aczkolwiek z pewnością nie jest to lista wyczerpująca zagadnienie. Przedstawione uwarunkowania są na tyle wielowymiarowe, że mogą być tematami pojedynczych opracowań, a poniższy opis jest raczej próbą zasygnalizowania pewnych zjawisk, niż ich dogłębnym wytłumaczeniem. Z uwagi na to, że koncepcja cyklu życia rewolucji technologicznych nie została jak dotąd opisana szerzej w literaturze polskiej, poświęcono jej najwięcej uwagi. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
82--87
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Brenner N., Globalisation as Reterritorialisation: The Re-scaling of Urban. Governance in the European Union, "Urban Studies" 1999, nr 36(3).
  • Briody D., Talkin' 'bout Revolutions, "CIO Insight" 2006, nr 3. B.M. Compaine, The Digital Divide: Facing a Crisis or Creating a Myth?, MIT Press, 2001.
  • Davis E., TechGnoza, Rebis, Poznań 2002.
  • Eco U., Diariusz najmniejszy, Znak, Kraków 1995.
  • Filipiak M., Kultura konwergencji i luka uczestnictwa - w stronę edukacji medialnej, [w:] E. Bendyk (red.), Kultura 2.0. Wyzwania cyfrowej przyszłości, Polskie Wydawnictwo Audiowizualne, Warszawa 2007.
  • Jelassi T., Enders A., Strategies for e-Business. Creating Value through Electronic and Mobile Commerce. Concept and Cases, FT Prentice Hall, Essex 2005.
  • Jung B., Kapitalizm postmodernistyczny, "Ekonomista" 1997, nr 5-6.
  • Jung B., "Luka cyfrowa" (digital divide) a rozwój zrównoważony, Instytut Studiów Międzynarodowych Kolegium Ekonomiczno-Społeczne, SGH.
  • Łazarewicz C., Blogi, blagi, bluzgi, "Polityka" 2007, nr 41(2624).
  • Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, Polskie Wydawnictwa Ekonomiczne, Warszawa 2003.
  • Mróz B., Globalizacja i współczesne trendy w zachowaniach konsumentów, materiały do wykładu w ramach Studiów Podyplomowych Marketingu Internetowego w SGH, 24 października 2008 r.
  • Perez C., Technological Revolutions and Financial Capital. The Dynamics of Bubbles and Golden Ages, Edward Elgar, Cheltenham 2002.
  • Prahalad C.K., Ramaswany V., Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005.
  • Ritzer G., Globalization of Nothing, Pine Forge Press, 2003.
  • Rutkowski K., Między młotem technologicznych wyzwań e-biznesu a kowadłem możliwości jego logistycznej obsługi [w:] tegoż (red.), Logistyka on-line, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
  • Simon H., Lessons from Germany's midsize giants, Harvard Business Review, Vol. March-April, 1992.
  • Szymański W., Interesy i sprzeczności globalizacji. Wprowadzenie do ekonomii ery globalizacyjnej, Difin, Warszawa 2004.
  • Toffler A., Trzecia fala, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2003.
  • Żakowski J., Siedzimy nigdzie, pijemy nic, "Polityka" 2007, nr 16 (2601), dodatek "Niezbędnik inteligenta".
  • Economist.com, http://www.economist.com/finance/displaystory.cfm?story_id=12792903.
  • H. Ginowicz, Zagrożenia płynące z sieci, http://www.terapia.rubikon.net.pl/html/2003/zagrozenia%20z%20ieci.htm.
  • Mazurek-Łopacińska K., Uwarunkowania marketingowej strategii produktu w warunkach globalizacji, Otwarty Uniwersytet Ekonomiczny przy AE we Wrocławiu, http://www.wiedzainfo.pl/wyklady/694/.
  • One Laptop per Child (OLCP), http://www.laptop.org.
  • Schmidt E., Demokratyzacja informacji, http://www.medianews.com.pl/info_media5119.php3.
  • Venohr B., Meyer K., The German Miracle Keeps Running: How Germany's Hidden Champions Stay Ahead in the Global Economy, March 2007, http://www.klausmeyer.co.uk/publications/Venohr_Meyer_The_German_Miracle070331.pdf.
  • Yahoo! Finance, http://finance.yahoo.com/.
  • YouTube, http://pl.youtube.com/t/about.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171294993

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.