PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 20 | nr 1 | 145--154
Tytuł artykułu

Czynniki determinujące lokalizację działalności handlowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Factors Affecting Location of Retail Activity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest próba przedstawienia najistotniejszych czynników wpływających na wybór lokalizacji działalności handlowej. Autorka w pierwszej kolejności omawia różne formy handlu, aby następnie na tle prezentacji podstawowej klasyfikacji lokalizacji działalności handlowych, w dalszej części artykułu zaprezentować najważniejsze czynniki determinujące wybór zarówno odpowiedniego obszaru handlowego, jak i najbardziej atrakcyjnego miejsca prowadzenia działalności handlowej. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to make an attempt to present the most important factors affecting the location of retail businesses. Firstly, the different types of retailers and classification of retailers on the basis of location have been introduced. Consequently, the most crucial factors determining the choice of the most appropriate trade area for a store and the optimum store location have been presented. (original abstract)
Rocznik
Tom
20
Numer
Strony
145--154
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • BERMAN B., EVANS J.R. 2010. Retail management. A strategic approach. Pearson, New Jersey.
  • CORGEL J.B., LING D.C., SMITH H.C. 2001. Real estate perspectives and introduction to real estate. McGraw Hill, Boston.
  • DUNNE P.M., LUSCH R.F. 2004. Retailing. Thomson South-Western, Mason.
  • DZIWORSKA K., RYMARZAK M. 2011. Prawo własności a najem (na przykładzie nieruchomości przedsiębiorstw). W: Decyzje finansowe i inwestycyjne w gospodarce rynkowej. Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, Gdańsk, s. 159-170.
  • GRUDZEWSKI M., HEJDUK I.K. 2002. Kreowanie systemów zarządzania wiedzą podstawą dla osiągania przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw. W: Restrukturyzacja a procesy rozwoju i kreowania wartości przedsiębiorstw. Akademia Ekonomiczna, Kraków, s. 113.
  • GRUPTA S., RANDHAWA G. 2008. Retail management. Atlantic Publishers & Distributors Ltd., New Delhi.
  • KACZMAREK T. 2010. Struktura przestrzenna handlu detalicznego. Od skali globalnej do lokalnej. Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
  • LEVY M., WEITZ B.A. 2009. Retailing Management. McGraw Hill Irwin, New York.
  • NEWMAN A.J., CULLEN P. 2002. Retailing: Environment & Operations. South-Western Cengage Learning, Singapore.
  • NOURSE H.O. 1990. Managerial real estate. Corporate real estate asset management. Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ.
  • RATCLIFFE J., STUBBS M., KEEPING M. 2009. Urban planning and real estate development. Routledge, Abingdon.
  • SCHILLER R. 2001. The dynamics of property location. Spon Press, London & New York.
  • Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym. Red. G. Sobczyk. 2010. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • ZENTES J., MORSCHETT D., SCHRAMM-KLEIN H. 2007. Strategic Retail Management. Gabler, Wiesbaden.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171295269

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.