PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | Kreatywne miasto - kreatywna aglomeracja | 181--188
Tytuł artykułu

Wizerunek metropolii wrocławskiej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne miasto coraz częściej traktuje się jako produkt, który należy umiejętnie zaprezentować na zewnątrz jako ciekawe miejsce do inwestowania, prowadzenia biznesu, osiedlenia lub odwiedzenia. Wizerunek miasta jest swoistą "marką", podkreślającą tożsamość i niepowtarzalność lokalnej przestrzeni. Od tego, jak dane miasto jest postrzegane na zewnątrz, zależy wysokość przekazywanych do miasta środków budżetowych na inwestycje oraz czy miasto uzyska środki pomocowe na realizację różnego rodzaju projektów. Dlatego też kreowanie pozytywnego wizerunku miasta, eksponowanie jej zasobów i niepowtarzalnych cech, możliwości inwestycyjnych, korzystania z różnorodnych usług staje się fundamentalnym zadaniem władz miejskich, mającym na celu zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej miasta oraz kreowanie warunków dla rozwoju nowych funkcji na jego terenie. Marketing miast ma za zadanie podkreślenie walorów miasta w celu zwrócenia na nie uwagi potencjalnych inwestorów, turystów, osób poszukujących miejsca pracy i/lub zamieszkania. Wizerunek miasta jest pojęciem szerokim i może być rozpatrywany w różnych kontekstach. W prezentowanych badaniach skoncentrowano się na dwóch aspektach: cechach metropolii wrocławskiej w opinii przedstawicieli samorządu terytorialnego z Dolnego Śląska oraz polityce promocyjnej Wrocławia. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Jałowiecki B.: Społeczna przestrzeń metropolii. Wydawnictwo Naukowe "Scholar", Warszawa 2000.
  • Markowski T., Marsza! T.: Funkcje i zarządzanie obszarami metropolitalnymi. "Samorząd Terytorialny" lipiec-sierpień 2005.
  • Parysek J.: Metropolie: metropolitalne funkcje i struktury przestrzenne. W: Funkcje metropolitalne i ich rola w organizacji przestrzeni. Red. 1. Jażdżewska. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2003.
  • Śleszyński Funkcje metropolitalne Warszawy - zarys problematyki. W: Funkcje metropolitalne i ich rola w organizacji przestrzeni. Red. I. Jażdżewska. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2003.
  • Wilczak D.: Miasto jak czekolada. "Newsweek Polska" 2008, nr 11.
  • Witak K.: Wrocław -stolica polskiego marketingu? Http://www.dlastudenta.pl [07.03.2008]
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171295317

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.