PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | z. 40 | 29--37
Tytuł artykułu

Ewolucja koncepcji SCM w kierunku budowania relacji z klientami

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Evolution of the Concept of SCM in the Direction of Building a Relationship with the Customer
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano współczesne funkcjonowanie systemu zarządzania łańcuchem dostaw w kontekście zaistniałej konieczności budowania relacji z klientami. Aby w pełni zaprezentować problem, omówiono koncepcję zarządzania łańcuchem dostaw. Omówiono również problematykę budowania wartości dla klienta w łańcuchu dostaw, gdyż wiąże się ona bezpośrednio z budowaniem relacji z klientami w oparciu o ich lojalność. Żeby lepiej zobrazować problem, zaprezentowano przykłady narzędzi do budowania relacji z klientami w łańcuchu dostaw. W końcowej części artykułu zaprezentowano wnioski z powyższych rozważań. (abstrakt oryginalny)
EN
It was show in this article how should SCM akt when is global need of building a relationship with customer. To fully demonstrate the problem, the author discusses the concept of supply chain management. It was shown also how to build value for customer in supply chain because it is directly connected with building relationships with clients based on their loyalty. To better illustrate the problem presented examples of tools of building relationships with customers in the supply chain. In the final part of the article were presented the findings of the above considerations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
29--37
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • [1] Baraniecka A., ECR Efficient Consumer Response. Łańcuch dostaw zorientowany na klienta, Biblioteka Logistyka, Poznań 2004.
  • [2] Barczak P., Kreowanie wartości w łańcuchach dostaw produktów niszowych, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, nr 2, 2013.
  • [3] Data mining i OLAP nie dla wszystkich, http://www.crm.pl/druk.php?kategoria=8&rodzaj=&id=148, pobrano 20 marca 2014 r.
  • [4] Dytwald J., Współczesne koncepcje zarządzania korporacjami, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa 1997.
  • [5] Fajfer P., Koliński A., Problem integracji systemów informatycznych w łańcuchach dostaw, e-mentor dwumiesięcznik SGH, nr 1 (43), 2012, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/43/id/909, pobrano 12 marca 2014 r.
  • [6] Gorawski M., Ocena efektywności architektur OLAP, e-informatyka.pl, http://www.e-informatyka.pl/wiki/Ocena_efektywno ci_architektur_OLAP, pobrano 30 marca 2014 r.
  • [7] Hansen W., Gillert F., RFID for the Optimization of Business Processes, Struktury procesów biznesowych, rozdział 4, http://rfid-lab.pl/struktury-procesow-biznesowych/, pobrano 23 marca 2014 r.
  • [8] Kot S., Starostka-Patyk M., Krzywda D., Zarządzanie łańcuchami dostaw, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2009.
  • [9] Kwasek A., Model zarządzania wykorzystujący CRM, Magazyn Biznesowy i Akademicki, Sztuka Zarządzania, Wyższa Szkoła Zarządzania, nr 46, marzec 2014 r.
  • [10] Materiały firmy Oracle, http://www.oracle.com/pl/products/database/options/olap/index.html, pobrano 22 marca 2014 r.
  • [11] Migut G., Analiza danych i data mining w CRM, StatSoft Polska, http://www.statsoft.pl/Portals/0/Downloads/crm.pdf, pobrano 12 marca 2014 r.
  • [12] Pisz I., Sęk T., Zielecki Z.W., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2013.
  • [13] Pokusa T., Logistyczno-marketingowy system tworzenia wartości dla klienta - wybrane elementy, Zeszyty Naukowe Logistyka i Transport, Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu, Wrocław 2006.
  • [14] Supply Chain Management Institute, http://scm-institute.org/, pobrano 12 kwietnia 2013 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171295571

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.