PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 18 (XVIII) | nr 20 (3) | 179--193
Tytuł artykułu

Social Media and Its Implications for Building Brand Relationship

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Media społeczne i ich implikacje dla budowania relacji z marką
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Innovation in social networking media has revolutionized the world in 21st Century. Social networking media presents potential opportunities for new forms of communication and commerce between marketers and consumers. The objective of the study in this paper is to analyze the effective communication strategy through social networking media. Survey was conducted, by sending questionnaire by e-mail to collect the individual opinion from the respondents. The total population is social networking user community, but to collect the effective data the sampling is constrained to the target population like young adults, between the ages of 18 years to 45 years. The sample size is seven hundred. The paper presents research results including internet marketing activities that have contributed to building a relationship with the brand. It is necessary to study the effectiveness of brand communication strategy carried out/conducted in social networking media which are mainly accessed by users. In recent trend of marketing in social networking sites, various brand communications are widely used to attract targeted leads. So, this study would help to assess the effectiveness of communication and strategy done through social networking media which encourages the target audience to participate in this kind of advertising. (original abstract)
Innowacje w mediach społecznych zrewolucjonizowały świat w XXI wieku. Media społeczne w sieci przedstawiają potencjalne możliwości dla nowych form komunikacji i handlu między sprzedawcami a konsumentami. Celem badań zamieszczonych w niniejszej pracy jest analiza skutecznej strategii komunikacji poprzez media społeczne. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wysyłanego pocztą e-mail kwestionariusza w celu zebrania indywidualnych opinii respondentów. Cała populacja jest społecznością użytkowników mediów społecznych, ale do zbierania próbek skutecznych danych została ona ograniczona do populacji docelowej ludzi dorosłych w wieku od 18 lat do 45 lat . Wielkość próbki to 700 osób. W pracy przedstawiono wyniki badań, w tym działań marketingu internetowego, które przyczyniły się do budowania relacji z marką. Konieczne było zbadanie skuteczności strategicznej komunikacji marki prowadzonej w mediach społecznych. W najnowszej tendencji marketingu, w serwisach społecznościowych, aby przyciągnąć liczbę klientów stosuje się różne strategie komunikacji marki. Badanie takie pomoże ocenić efektywność komunikacji i strategii społecznej mediów wykonanej w sieci, które zachęca grupę docelową do udziału w tego rodzaju przedsięwzięciu. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
179--193
Opis fizyczny
Twórcy
  • International School for Social and Business Studies; University of Primorska, Slovenia
Bibliografia
  • Brandt C, Dessart L and Pahud de Mortanges C (2010). The impact of brand pages on brand page commitment and brand commitment in the context of Social Networking Sites. Retrieved from http://www.brandmanagement.usi.ch/pag/private/Papers/saturday/session5/socialmediaandbrand/Brandt_brand%20pages_FINAL_20110130.pdf
  • Borges B (2009). Marketing 2.0: Bridging the Gap between Seller and Buyer through Social Media Marketing. Wheat mark.:45-63.
  • Boyd DM. and Ellison NB. (2008). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer Mediated Communication. 13(1): 210-230.
  • Carlsson J (2010). An Assessment of Social Media Business Models and Strategic Implications for Future Implementation. Diploma in Advanced Strategy University of Oxford (Saïd) Business School.
  • Constantinides E. and Fountain S. (2008). Web 2.0: Conceptual foundations and marketing issues. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice. 9(3): 231-244.
  • Cleland RS (2000). Building successful brands on the internet. A Dissertation Submitted in Partial Fulfilment of the Requirements of a Masters in Business Administration (MBA). University of Cambridge.
  • Eric E (2008). Growth Puts Facebook In Better Position to Make Money. Retrieved from http://venturebeat.com/2008/12/18/2008-growth-puts-facebook-in-better-position-to-make money, 2008.
  • Godin ST (2008). We Need You to Lead Us. Penguin Group, New York.
  • Haythornthwaite C. (2005). Social networks and Internet connectivity effects. Information,Communication and Society. 8(2): 125-147.
  • Holzner S (2009). Facebook Marketing: Leverage Social Media to Grow Your Business. Que Publishing, United States of America.
  • Internet (2012): Google Analytics, Facebook Insights.
  • Jothi PS, Neelamalar M. and Shakthi PR (2011). Analysis of social networking sites: A study on effective communication strategy in developing brand communication. Journal of Media and Communication Studies. 3(7): 234-242.
  • Kim JW, Choi JQW and Han K (2008). It takes a marketplace community to raise brand commitment: the role of online communities. Journal of Marketing Management. 24(3-4): 409-31.
  • Lee B (2007). Web 2.0 attracts brands looking for customer interaction. Admap 2007: 30-33.
  • [15] Leary R (2009). Developing a Social media Strategy. Retrieved from www.kenexa.com
  • [16] MacInnis DJ., Park CW and Priester J. (2009). Why Brand Relationships, in MacInnis, D. (Ed.), Handbook of Brand Relationships, NY: ME. Sharpe, pp. ix-xx.
  • [17] Nicole K (2007). Building a Brand through Social Networks. Retrieved from http://mashable.com/ 2007/05/ 08/ brand-social-networks/
  • [18] Nielsen (2012). Panel trgovin. Research report.
  • [19] Nigam A (2012). Brand Developing Relationships through Social Networking Sites: A
  • [20] Oszajca, J. (2012). Is Social Media Worth it for Musicians? Retrieved from: http://www.musicmarketingmanifesto.com/social-media-for-musicians/, accessed on February 2 2012.
  • Paradigm from Marketer's Prospective. International Journal of Management Sciences. 1(2): 97-101.
  • Shih C (2009). The Facebook Era. Tapping online social networks to build better products, reach new audiences and selling more stuff. Prentice Hall Publication, New York, pp. 85-128.
  • Thompson SHT (2002). Attitudes toward online shopping and the internet. Behaviour and information technology. 21(4): 259-271.
  • Trusov M, Buckling R.E. and Pauwels K (2009). Effects of Word-of-Mouth Versus Traditional Marketing: Findings from an Internet Social Networking Site. Journal of Marketing. 73: 90-102.
  • Tuten, T and Solomon M (2012). Social Media Marketing. NY: Prentice Hall.
  • Vukasovič T (2012). Searching for competitive advantage with the brand extension process. Journal of Product & Brand Management. 21(7): 492 - 498.
  • Vukasovič T (2013). Building successful brand by using social networking media. Journal of Media and Communication Studies. 5(6): 56-63.
  • Zarrella D (2010). The Social media marketing. O'Reilly Media, Sebastopol, Canada.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171295597

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.