PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 185 Public relations : doskonalenie procesu komunikowania w przestrzeni publicznej | 175--185
Tytuł artykułu

Kapitał społeczny w zarządzaniu wizerunkiem przedsiębiorstwa na przykładzie małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) w Wielkopolsce

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Capital in the Management of Corporate Image as an Example of Small and Medium-Sized Enterprises (SMES) in Wielkopolska
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne przedsiębiorstwa, aby wykreować pożądany wizerunek muszą coraz częściej kierować się zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Stanowi to przesłankę dla ukształtowania się moralnej infrastruktury życia gospodarczego jako podstawy kapitału społecznego. Odpowiedzialny biznes oparty na kapitale społecznym to taki sposób zarządzania, który łączy w działalności firmy aspekt ekonomiczny, społeczny i ekologiczny. Poprzez prowadzenie dialogu społecznego na poziomie lokalnym, przyczynia się do wzrostu konkurencyjności oraz budowania zaufania i reputacji, zarówno na poziomie firmy, jak i działań biznesowych w ogóle. W perspektywie zarządzania kształtowanie wizerunku uzyskuje znaczenie strategiczne. (fragment tekstu)
EN
In the science of organization and management are undertaken research challenges, allowing the development of effective instruments for the construction of the image of the company. SMEs in order to create the desired image have to be more often guided by the principles of corporate social responsibility. This is a prerequisite for the formation of the moral infrastructure of the economy as the basis of social capital. The author analyzes the above issues based on empirical research. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • Black S.: Public relations. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • M. Bratnicki, W. Dyduch, P. Zbierowski: Kapitał społeczny i uwaga w organizacji partnerskiej. W: Przedsiębiorstwa kooperujące. Red. Z. Dworzecki. EuroExpert Grupa Doradcza Sp. z o.o., Warszawa 2002.
  • Brodzicki T., Szulika S., Tamowicz P.: Polityka wspierania klastrów. Najlepsze praktyki. IBNGR, Gdańsk 2004.
  • Cyfert Sz., Krzakiewicz K.: Nauka o organizacji. TNOiK, Poznań 2009.
  • Czapiński J., Panek T.: Raport Diagnoza Społeczna 2011. "Contemporary Economics" 2011, Vol. 5, Iss. 3, Quarterly of University of Finance and Management in Warsaw.
  • Dietl J.: Przedmowa. W: Ekonomika i zarządzanie małą firmą. Red. B. Piasecki. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 1999.
  • Dyduch W.: Niewidzialna ręka kapitału społecznego społecznego w przedsiębiorczych organizacjach. W: Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny. Red. M. Bratnicki, J. Strużyna. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2001.
  • Korpus J.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy. Placet, Warszawa 2006.
  • Nowakowska A., Przygodzki Z.: Klastry. W: Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce. Raport 2010. Red. K. Matusiak. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010.
  • Piasecki B., Kubiak K.: Mechatronika. Przewodnik przedsiębiorcy. Regionalny Foresight Technologiczny. Wydawnictwo SWSPiZ, Łódź 2008.
  • Pilarczyk B.: Instrumenty budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. W: Marketing. Uwarunkowania i instrumenty. Red. B. Mruk, H. Pilarczyk, H. Szulce. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2007.
  • Porter M.: Porter o konkurencji. PWE, Warszawa 2001.
  • Prescott E.: Competitive Cooperation. "Economist View" February 14, 2007.
  • Przybysz J.: Odpowiedzialność społeczna biznesu (CSR) w kształtowaniu wizerunku firmy. W: Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce. Red. H. Przybylski. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2007.
  • Przybysz J.: Kapitał społeczny w działalności MSP. W: Zarządzanie zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach. Red. S. Lachiewicz, K. Szymańska, A. Walecka. Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2011.
  • Przybysz J.: (opracowanie raportu) OBF Kapitał społeczny, Foresight Wielkopolska. Raport z badania Delphi. Poznań-Warszawa, listopad 2011, www.foresight wielkopolska. pl/materiały-końcowe [listopad 2011].
  • Przybysz J., Popławski S.: Business Ethics in the Formation of Social Capital. W: Corporate Social Responsibility - Conceptions, Theory and Practice. Red. M. Spychała. Publishing House of Poznan University of Technology, Poznań 2012.
  • Przybysz J.: Zarządzanie kapitałem społecznym przedsiębiorstw. Uwarunkowania i perspektywy konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw w Wielkopolsce. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2013.
  • Przybysz J.: Kapitał społeczny w kreowaniu regionalnej tożsamości przedsiębiorstw. W: Public relations - sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce. Nowe narzędzia i tradycyjne techniki. Red. A. Adamus-Matuszyńska, R. Maćkowska. Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice 2013.
  • Raport końcowy. Foresight Regionalny dla Wielkopolski. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, 2011.
  • Rogut A.: Od transformacji do integracji - rola małych i średnich przedsiębiorstw. W: Entrepreneurship and Small Bussiness Development on the 21st Century. Red. B. Piasecki. Lodz University Press, Łódź 2000.
  • Safin K.: Zarządzanie małą firmą. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego, Wrocław 2003.
  • Sparrowe R.T., Linden R.C., Wayne S., Kraimer, M.L.: Social Networks and the Performance of Individuals and Groups. "Academy of Management Journal" 2001, No. 2.
  • Wyrwicka M.: Raport z badań metodą Delphi. Do projektu Foresight "Sieci gospodarcze Wielkopolski". Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2011.
  • Wojcik K.: Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Placet, Warszawa 2005.
  • Wzrost kapitału społecznego Polski. W: Polska 2030. Wyzwania rozwojowe. Wydawnictwo Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Warszawa 2009, www.zds.kprm.gov.pl/raport-polska-2030-wyzwania-rozwojowe [wrzesień 2010].
  • Zboroń H.: Kapitał społeczny w refleksji etycznej. W: Kapitał społeczny - aspekty teoretyczne i praktyczne. Red. H. Januszek. "Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu" 2004, nr 42.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171296433

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.