PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 2 | nr 3 | 196--216
Tytuł artykułu

Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa w Internecie na przykładzie Międzynarodowych Targów Poznańskich

Warianty tytułu
Creating the Image of a Company on the Internet Based on the Example of the Poznan International Fair
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza wybranych narzędzi kształtowania wizerunku w Internecie stosowanych przez przedsiębiorstwo. W pierwszej części omówiono aktualne tendencje na rynku wystawienniczym oraz przedstawiono zagadnienia definicyjne związane z kształtowaniem wizerunku przez przedsiębiorstwo. Podkreślono również rolę Internetu w jego kreowaniu. W dalszej części przeanalizowano proces kształtowania wizerunku w Internecie na przykładzie Międzynarodowych Targów Poznańskich (MTP).(abstrakt oryginalny)
EN
This article analyses selected online image-creation tools used by enterprises. The first part discusses the current market trends in the exhibition industry and presents some definitional issues associated with image creation. The role of the Internet in image creation is also stressed. Next, the paper discusses the process of image-building on the Internet based on the example of the Poznan International Fair.(original abstract)
Rocznik
Tom
2
Numer
Strony
196--216
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Altkorn, J., 1998, Elementy formowania tożsamości przedsiębiorstwa, w: Konsument. Przedsiębiorstwa. Przestrzeń, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice, s. 276.
  • Altkorn, J., 2004, Wizerunek firmy, WSB w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.
  • Biederman, M., Urbaniak, M., 1998, Image - czynnikiem sukcesu firmy, Marketing i Rynek, nr 5, s. 17-19.
  • Budzyński, W., 2002, Wizerunek firmy, Poltext, Warszawa.
  • Caban, K., 2009, Marka w Internecie, Depozycjonowanie: "oczyszczenie" wizerunku w Internecie, http://www.egospodarka.pl/100482,Depozycjonowanie-oczyszczenie-wizerunku-w-Internecie,1,20,2.html [dostęp:14.11.2013].
  • Davidson, R., Cope, B., 2003, Turystyka biznesowa. Konferencje, podróże motywacyjne, wystawy, turystyka korporacyjna., Prentice Hall, Wydawca polskiej wersji POT, Warszawa.
  • Huber, K., 1997, Image czyli jak być gwiazdą na rynku, Business Press Ltd., Warszawa.
  • Klimek, K., 2012, Turystyka biznesowa na globalnym rynku usług turystycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
  • Kotler, Ph., 1999, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Felberg SJA, Warszawa.
  • Kotler, Ph., Haider, D., Rein, I., cop. 1993, Marketing Places. Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States and Nations, The Free Press, New York.
  • Kwiatek, P., Leszczyński, G., 2004, Serwis World Wide Web (www) jako narzędzie komunikacji masowej, w: Mruk, H. (red.) Komunikowanie się w marketingu, PWE, Warszawa, s. 42-62.
  • Matczyńska, A., 2012, Globalny barometr targowy, http://www.expovortal.com/od-redakcji/marketing-targowy/item/17096-globalny-barometr-targowy [dostęp: 29.11.2013].
  • MTP, 2013a, O firmie, Międzynarodowe Targi Poznańskie, http://www.mtp.pl/all/pl/o_firmie/ [dostęp: 23.11.2013].
  • MTP, 2013b, Opinie o targach, Międzynarodowe Targi Poznańskie, www.cbs.mtp.pl/pl/targi_w_pigulce/opinie_o_targach/ [dostęp: 23.11.2013].
  • MTP, 2013c, MTP miejsce pracy, Pracujemy z pasją, Międzynarodowe Targi Poznańskie, www.mtp.pl/all/pl/kariera/ [dostęp: 23.11.2013].
  • Okonek, P., 2010, Wizerunek firmy w sieci - jak kreować i zarządzać marką w internecie? Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), Warszawa, http://www.structum.pl/czytelnia/Wizerunek-firmy-w-Internecie.pdf [dostęp: 14.11.2013].
  • Olszewska, J., 2000, Wizerunek jako narzędzie tworzenia przewagi konkurencyjnej firmy, Marketing i Rynek, nr 11, s. 12-18.
  • Stanowicka-Traczyk, A., 2007, Instrumenty strategii kształtowania wizerunku na przykładzie miast polskich, Studia Regionalne i Lokalne, nr 3(29)/2007, s. 53-70.
  • The Global Association of the Exhibition Industry 2012a, Global Exhibition Industry Statistics-November 2012, http://www.ufi.org/Medias/pdf/thetradefairsector/surveys/2012_exhibiton_industry_statistics_c.pdf [dostęp: 29.11.2013].
  • The Global Association of the Exhibition Industry 2012b, Euro Fair Statistics 2012, http://www.ufi.org/Medias/pdf/thetradefairsector/surveys/2012_euro_fair_statistics.pdf [dostęp: 29.11.2013].
  • The Global Association of Exhibition Industry 2013, http://www.ufi.org/Public/Default.aspx?Clef_SITESMAPS=56 [dostęp: 29.11.2013].
  • Wilczak, A., 2003, Budowanie wizerunku przez organizację - prawda czy mit? Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • Witczak, I., 2005, Internet jako narzędzie kreowania wizerunku firmy, w: Rosa, G., Smalec, A.(red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Media w kreowaniu wizerunku, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 414, Szczecin, s. 697-703.
  • Sprawny marketing, 2013, Czym jest RSS i jak korzystać z RSS?, www.sprawnymarketing.pl/czym-jest-rss-feed/ [dostęp: 23.11.2013].
  • Forum Gazeta.pl, 2013, Międzynarodowe Targi Poznańskie opinie, www.forum.gazeta.pl/forum/w,26,1915091,1915091,Miedzynarodowe_Targi_Poznanskie_opinie. html [dostęp: 23.11.2013].
  • Facebook.com, 2013, Międzynarodowe Targi Poznańskie, www.facebook.com/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171296777

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.