PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 440--449
Tytuł artykułu

Zakres stosowania społecznej odpowiedzialności biznesu w firmach małej i średniej skali branży budowlanej

Autorzy
Warianty tytułu
Scope of Application of Corporate Social Responsibility in Small and Medium Scale Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na przykładzie firm MŚP z branży budowlanej, w opracowaniu zaprezentowano rodzaj działań prowadzonych w ramach CSR wobec pracowników, społeczności lokalnych i naturalnego środowiska. Badania wykazały, że zarówno w małych jak i w średnich firmach najbardziej rozwinięty zakres działań związanych z systemem CSR dotyczył pracowników. Bardzo podobne były inicjatywy badanych spółek na rzecz ekologii. Różnice w realizacji CSR między firmami wystąpiły w przedsięwzięciach na rzecz społeczności lokalnej. Spółki średniej skali wykazały się szerszym zakresem i bardziej kosztochłonnymi działaniami niż spółki małe.(abstrakt oryginalny)
EN
On example of SMEs companies from the construction industry, the paper presents the type of activities carried out in the framework of CSR to employees, local communities and the natural environment. Studies have shown that both small and medium-sized companies the most developed range of activities related to CSR system affected employees. Very similar were the initiatives of the surveyed companies in favor of ecology. Differences in the implementation of CSR between companies occurred in projects for the local communities. The Companies of medium-scale showed a wider range and more costly activities than small companies.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
440--449
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska, Uwarunkowania rozwoju i funkcje społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego‖, nr 558, "Ekonomiczne Problemy Usług‖, nr 41, Szczecin 2009, s. 472-481.
  • H.R. Bowen, Social responsibilities of the businessman, Harper and Row, New York 1953, s. 17.
  • G. Bartkowiak, Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Wyd. Difin, Warszawa 2011, s. 21.
  • A. Czubała, Formy współpracy przedsiębiorstw i organizacji non-profit w realizacji CSR, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego‖, nr 558, "Ekonomiczne Problemy Usług‖, nr 41, Szczecin 2009, s. 434-439.
  • Ł. Makuch, Zrównoważony rozwój podstawą budowy wartości przedsiębiorstw, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2012, s. 16.
  • I. Kuraszko, Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu, Wyd. Difin, Warszawa 2010, s. 119.
  • D. Babińska, Marketing a koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, [w:] Sz. Figiel (red.), Marketing w realiach współczesnego rynku, PWE, Warszawa 2010, s. 415-422.
  • J. Otto, Marketing relacji. Koncepcje i stosowanie, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2004, s. 161-167.
  • A. Olsztyńska, Strategia marketingu wewnętrznego, [w:] H. Mruk (red.), Strategie marketingowe, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002, s. 212.
  • M. Kawa, Znaczenie i wybrane obszary wykorzystania marketingu w przedsiębiorstwach społecznych, Perspektywy rozwoju marketingu, t. 3, "Handel Wewnętrzny‖ 2012, wrzesień-październik, Warszawa, s. 386-392.
  • A. Rogala, Uwarunkowania komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie, Perspektywy rozwoju marketingu, t. 3, "Handel Wewnętrzny‖ 2012, wrzesień-październik, Warszawa, s. 36-45.
  • A. Olsztyńska, Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie, [w:] H. Mruk (red.), Komunikowanie się w biznesie, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002, s. 167.
  • B.R. Kuc, Od zarządzania do przywództwa, Wyd. Menedżerskie PTM, Warszawa 2004, s. 68.
  • I. Wilk, Społeczna odpowiedzialność biznesu a proekologiczna działalność przedsiębiorstw na rynku, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego‖, nr 662, "Ekonomiczne Problemy Usług‖, nr 74, Szczecin 2011, s. 743-756.
  • Z. Malara, Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce. Wyzwania współczesności, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 283.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171297079

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.