Warianty tytułu
Consumer Behavior in the European Beverage Market
Języki publikacji
Abstrakty
Konsumpcja napojów to zjawisko powszechne, lecz zróżnicowane. Jednym z czynników ją kształtujących jest kraj zamieszkania konsumenta. Celem artykułu jest prezentacja porównawcza wybranych aspektów zachowań konsumpcyjnych na rynku napojów mieszkańców 29 europejskich państw na podstawie wyników badań pierwotnych. Opracowanie wskazuje na podobieństwa i różnice w zakresie preferencji, spożywanych ilości, miejsc konsumpcji oraz rodzajów napojów alkoholowych i bezalkoholowych towarzyszących konkretnym okolicznościom.(abstrakt oryginalny)
Beverages consumption is common, but differentiated. One of the factors influencing the consumption is country of residence. The aim of this article is to present some aspects of consumer behavior of residents 30 European countries on the basis of the results of primary research. It shows the differences and similarities of preferences, consumed quantity of beverages, places of consumption and the types of beverages consumed in specific situations and circumstances.(original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- J. Kramer, Konsumpcja w gospodarce rynkowej, PWE, Warszawa 1997, s. 40-70.
- E. Kieżel, Zmiany zachowań a racjonalność w postępowaniu polskich konsumentów, [w:] E. Kieżel (red.), Decyzje konsumentów i ich determinanty, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 2001, s. 10
- J.F. Engel, R.D. Bleckwell, P.W. Miniard, Consumer Behavior, The Dryden Press, Chicago 1993, s. 4.
- L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012, s. 85-130.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171297089