PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 474--479
Tytuł artykułu

Marketing społecznościowy na portalu Facebook jako forma komunikowania się firmy z rynkiem

Warianty tytułu
Social Marketing on Facebook as a form of Business Communication with Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie możliwości jakie stwarza portal społecznościowy Facebook firmom w procesie ich komunikowania się z rynkiem. Dokonano przeglądu literatury dotyczącej problematyki marketingu społecznościowego na portalu Facebook, prezentując poglądy różnych autorów zajmujących się tym zagadnieniem. Przedstawiono również wyniki badań ankietowych, na podstawie których dokonano próby oceny stosunku użytkowników Facebooka do działalności marketingowej marek na portalu oraz wpływu posiadania firmowego fan page'u na kreowanie wizerunku marki. Wyniki wskazują, że obecność marek na portalu jest akceptowana przez użytkowników, a posiadanie firmowego profilu na Facebooku wpływa na pozytywny wizerunek firmy.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this article is to present the possibilities offered by social networking site Facebook to companies in the process of communicating with the market. Paper presents the literature review on the issue of social marketing on Facebook, showing opinions of various authors dealing with this matter. The results of two surveys were also presented. The assessment trial of the Facebook users attitude towards the brand marketing activities on the site was made. The impact of company Fan Page possesing on creating the brand image was also analyzed. The results indicate that the presence of brands on the site is accepted by the users, and having a corporate Facebook profile affects the positive image of the company.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
474--479
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • N.A. Pop, C. Pelau, I. Bena, V. Rosca, Reputation Creation Through Facebook, "European Conference on Intellectual Capital‖ 2012, April, 10-X, Ed. Academic Conferences International Limited, s. 10-18.
  • A. Podlaski, Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w Social Media, Helion, Gliwice 2011, s. 8.
  • V. Kumar, Turning Facebook Fan into Product Endorsers, "MIT Sloan Management Review‖ 2012, s. 1-4.
  • D. Kirkpatrick, Efekt Facebooka, Wolters Kluwer, Warszawa 2011, s. 217-237.
  • M.Vejačka, Facebook advertising and its efficiency on the Slovak market, "Ekonomie a Management‖ 2012, 1, s. 116-127.
  • J.R.Othman, The Extend of Facebook Users' Interest in the Advertising Messages, "International Journal of Marketing Studies‖ 2012, 4.3., s. 122-133.
  • E.Wallace, I. Buil, L. de Chernatony, Facebook ‗friendship' and brand advocacy, "Management Research Review‖ 2012, 35.9, s. 857-877.
  • J. Gummerus, V. Liljander, E. Weman, M. Pihlstörm, Customer engagement in Facebook brand community, "Management Research Review‖ 2012, Vol. 35, No. 9, s. 857-877.
  • K.H. Hyllegard, J.P. Ogle, R. Yan, A.R. Reitz, An exploratory study of college students' fanning behavior on Facebook, "College Student Journal‖ 2011, September, 45.3, s. 601-615.
  • A. Haque, A. Momen, S. Sultana, F. Yasmin, Online Brand Awareness: Determining the Relative Importance of Facebook and Other Startegies among Malaysian Consumers, "Information Management and Business Review‖ 2013, Vol. 5, No. 4, s. 168-174.
  • L. Harris, Ch. Dennis, Engaging customers on Facebook: Challenges for e-retailers, "Journal of Consumer Behaviour‖ 2011, No. 10, s. 338-346.
  • A. Yaakop, M.M. Anuar, K. Omar, Like It or Not: Issue of Credibility in Facebook Advertising, "Asian Social Science‖ 2013, 9.3, s. 154-163.
  • L. Di Pietro, E. Pantano, An empirical investigation of social network influence on consumer purchasing decision: The case of Facebook, "Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice‖ 2012, 145.1, s. 18-29.
  • B. Ferrario, New Consumer Survey Shows Personalization Dramatically Improves Conversion, 13.11.2013,
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171297381

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.