PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Kierunki studiów ekonomicznych - nowe uwarunkowania i wyzwania : materiały II wydziałowej konferencji dydaktyczno-naukowej | 209--216
Tytuł artykułu

Zastosowanie systemu LaTeX do przetwarzania prac egzaminacyjnych

Autorzy
Warianty tytułu
Application of the LaTeX System To Support the Organization of Written Exams
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tradycyjnie egzaminy z przedmiotu Statystyka prowadzone w Katedrze Statystyki mają formę pisemną. Podstawą zaliczenia ćwiczeń tablicowych i laboratoryjnych są najczęściej również dwie prace pisemne. Specyfika i stopień trudności tego przedmiotu powodują, iż zazwyczaj w pojedynczej grupie studenckiej konieczne jest przeprowadzenie wielu terminów kolokwium zaliczeniowego oraz egzaminu. Regulamin studiów dopuszcza przy tym organizację dodatkowych terminów egzaminów i zaliczeń poprawkowych w kolejnych sesjach egzaminacyjnych. W rezultacie liczba prac kontrolnych, jakie muszą być opracowane, a następnie sprawdzone i ocenione, jest znaczna. Inne wyzwania, z jakimi musi się zmierzyć nauczyciel akademicki, wynikają z powszechnej skłonności studentów do oszukiwania egzaminatora. Manifestuje się ona w takich zachowaniach, jak ściąganie oraz rejestrowanie różnymi sposobami treści zadań egzaminacyjnych z zamiarem spreparowania tzw. "gotowców". Dostępność takich rozwiązań technicznych, jak miniaturowe aparaty fotograficzne, dyktafony, czy też telefony komórkowe znacznie ułatwia ten proceder. Wymienione zjawiska zmuszają wykładowcę do tworzenia każdorazowo wielu zróżnicowanych zestawów zadań oraz do ciągłych zmian ich treści. W konsekwencji przygotowanie i przeprowadzenie egzaminu lub kolokwium zaliczeniowego wymaga znacznego nakładu pracy i poświęcenia niemałej ilości czasu. Dążenie do usprawnienia tych czynności jest więc ze wszech miar uzasadnione. Szczególnie obiecująco jawi się w tym kontekście wykorzystanie wyspecjalizowanych narzędzi informatycznych.(fragment tekstu)
EN
In this paper the possibilities of applying the LaTeX typesetting system to support the processing of written examination tests measuring the knowledge and skills of the student were explored with respect to quantitative subjects. Essential needs in this field were identified and general requirements for such a software package were specified. Finally, the implementation of a prototype system developed in the Department of Statistics is briefly presented.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Adema J.: Models and algorithms for the construction of achievement tests. Enschede, University of Twente 1990 (praca doktorska)
  • Gamrot W.: O komputerowym wspomaganiu przetwarzania prac kontrolnych. "Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica" 2005
  • Hambleton R.K.: Principles and Selected Applications of Item Response Theory. W: Educational Measurement. Ed. R.L. Linn. American Council of Education, Series on Higher Education, Oryx Press, 1993
  • Hladini I.: Inside Delphi 2006. Wordware Publishing, Plano, Texas, USA 2006
  • Niemierko B.: Pomiar sprawdzający w dydaktyce. PWN, Warszawa 1990
  • Oetiker H.P., Parti H., Hyna I., Schlegl E.: Not Too Short Introduction to LaTeX. http://www.ctan.org (1998)
  • Olejarz-Mieszaniec E.: Koncepcja komputerowego systemu interaktywnego testowania wiedzy. "Gazeta-IT" 2005, nr 32
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171297541

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.