PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2008 | nr 2 | 76--82
Tytuł artykułu

Ocena zachowania użytkowników platformy handlu C2C na podstawie eksploracji danych i ich aktywności w internetowym systemie aukcyjnym Artur Strzelecki, Tomasz Bacewicz, Marcin

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badanie pokazuje rezultaty ilościowej oraz jakościowej analizy zachowania użytkowników w systemie aukcji elektronicznych. Dane użyte w przeprowadzonym doświadczeniu zostały pobrane z największego polskiego portalu aukcyjnego - Allegro.pl, od początku jego istnienia. Artykuł ukazuje dynamikę rozwoju serwisu aukcyjnego oraz specyfikę zachowań użytkowników. W szczególności opracowanie skupia się na analizie negatywnych zachowań użytkowników oraz zaobserwowanych trendach rozwoju platformy handlu elektronicznego. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
76--82
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Banasikowska J., Woźniak , Transakcje elektroniczne i czynniki wpływające na ich rozwój [w:] H. Sroka, T. Porębska-Miąc (red.), Systemy Wspomagania Organizacji, Akademia Ekonomiczna, Katowice 2003.
  • Chmielarz W., Próba analizy porównawczej serwisów aukcji internetowych w Polsce [w:] Współczesne trendy w informatyce ekonomicznej, "Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych SGH" 2006, nr 16, s. 13-26.
  • Milewski R., Podstawy Ekonomii, PWN, Warszawa 1999.
  • Morzy M., Wierzbicki A., Eksploracja aukcji internetowych w poszukiwaniu pozytywnej i negatywnej reputacji sprzedawców [w:] T. Morzy, M. Gorawski, R. Wrembel (red.), Technologie Przetwarzania Danych, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2007.
  • Myśliwiec G. , Garczyński P., Trudna droga do odpowiedzialnego handlu w polskim internecie. Rozważania o etyce i standardach handlowych na przykładzie pewnej aukcji internetowej, "e-mentor" 2007, nr 1(18).
  • Piasecki J., Roczniak W., Zygmunt A., Koźlak J., Analiza wzorców nielegalnych zachowań w aukcjach internetowych [w:] T. Morzy, M. Gorawski, R. Wrembel (red.), Technologie Przetwarzania Danych, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2007.
  • Waszczyk M., Zaufanie w detalicznych transakcjach internetowych, "Prakseologia" 2003, nr 143.
  • Zdonek D., Zdonek I., , Determinanty skutecznej aukcji internetowej produktów o dużym zaangażowaniu kupującego [w:] W. Chmielarz, T. Parys (red.), Zastosowanie systemów e-biznesu w gospodarce, Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171297579

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.