PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | 7 | nr 3 | 27--38
Tytuł artykułu

Conditions and Strategies of Creating Company Value on the Basis of Corporate Social Responsibility - Synthetic Presentation

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Warunki i strategie kreacji wartości przedsiębiorstwa w oparciu o odpowiedzialność społeczną -ujęcie syntetyczne
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of an enterprise is to increase its value. This growth can be achieved if initiated socially responsible activities improve the value drivers. The company's specificity, type of its environment and their mutual reactions create conditions conducive to improvement of the driving forces of value by being socially responsible. Bearing this observation in mind we can formulate five strategies of creating value based on social responsibility. These are strategies of perfection, positive selection, surroundings modification, transformation and transposition. (original abstract)
Celem przedsiębiorstwa jest wzrost jego wartości. Wzrost ten może być osiągnięty, jeżeli podjęcie działań społecznie odpowiedzialnych poprawia siły napędowe wartości. Specyfika przedsiębiorstwa, charakter jego otoczenia oraz ich wzajemne oddziaływanie to warunki dla poprawy sił napędowych wartości poprzez bycie odpowiedzialnym społecznie. Zważywszy na tę obserwację, można sformułować pięć strategii tworzenia wartości w oparciu o społeczną odpowiedzialność. Są nimi: strategia doskonalenia, pozytywnej selekcji, modyfikacji otoczenia, transformacji oraz transpozycji. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
27--38
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
  • Brigham, E., Houston, J. (2005). Podstawy zarządzania finansami. Warszawa: PWE.
  • Chang, D., Kuo, L. (2008). The Effects of Sustainable Development on Firms' Financial Performance - an Empirical Approach. Sustainable Development, 16(7), 365- 380.
  • Cwynar, A., Cwynar, W. (2007). Kreowanie wartości spółki poprzez długoterminowe decyzje finansowe. Warszawa - Rzeszów: Polska Akademia Rachunkowości.
  • Donaldson, T., Preston, L. (1995). Stakeholder Theory of the Corporation: Concepts, Evidence and Implications. Academy of Managemnet Review, 20(9), 65-91.
  • Doś, A. (2011). Ryzyko ekologiczne przedsiębiorstw na rynku ubezpieczeń majątkowych, Warszawa: Poltext.
  • Jensen, M. (2010). The Monitor Group and Harvard Business School, Value Maximization, Stakeholder Theory and Company Objective Function. Journal of Applied Corporate Finance, 22(1), 32- 42.
  • Koźmiński, A. (1979). Analiza systemowa organizacji. Warszawa: PWE.
  • Mikołajek - Gocejna, M. (2010). Rynkowe miary tworzenia wartości przedsiębiorstwa i wartości dla akcjonariusz., e-Finanse, Nr 6 (special), 46-63.
  • Smith, N., Lenssen G. (2009). Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Studia Emka.
  • Rappaport, A. (1986). Creating Shareholder Value. A Guide For Managers and Investors. New York: The Free Press.
  • Sharfman, M., Fernando, C. (2008). Environmental Risk Management and Cost of Capital. Strategic Management Journal, 29(6), 569-592.
  • Wieczorek-Kosmala, M. (2009). Wpływ ubezpieczeń gospodarczych na rynkową wartość dodaną przedsiębiorstwa. Warszawa: Fundacja Warty i Kredyt Banku "Razem możemy więcej".
  • The Act of 29th January 2004 on Public Order Law, Journal of Law 2006, number 164, position 1163, with subsequent changes.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171297703

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.