PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | z. 40 | 323--336
Tytuł artykułu

Niektóre uwarunkowania interpretacji celu przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Some Considerations for Interpreting the Goals of the Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dla poszczególnych podmiotów gospodarujących atrakcyjne na ogół jest to, co stwarza najlepsze możliwości realizacji zakładanych przez nie celów: etycznych, estetycznych, ekonomicznych itd. Atrakcyjność rynku z punktu widzenia firmy związana jest oczywiście ze stopniem realizacji celu, zysku. Inne podmioty gospodarujące mają inne cele, których nie można nie doceniać, zarówno w teorii, jak i praktyce, i to na różnych szczeblach. Powstaje bowiem kwestia interpretacji celu, w zależności od wielkości firmy, własności, horyzontu planistycznego itp. oraz wzajemnych, różnorodnych powiązań. (abstrakt oryginalny)
EN
What is generally attractive for particular corporate entities is what creates the best opportunities to meet goals; ethical, aesthetic, economic ones, etc. The attractiveness of the market from the company perspective is linked to the degree of goal accomplishment, i.e. the profit. Other administeing/ operating entities have different objectives that cannot be underestimated, both in theory and in practice, and on various levels. The question that arises is how to interpret goals, depending on the size of the business, property, planning horizon, etc. and various mutual interconnectedness. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
323--336
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Warszawie
Bibliografia
  • [1] Bogle J.C., Dość. Prawdziwe miary bogactwa, biznesu i życia, PTE, Warszawa 2009.
  • [2] Conniff R., Historia naturalna bogaczy, Wyd. CiS, Warszawa 2003.
  • [3] Encykliki Ojca Świętego bł. Jana Pawła II, DW Rafael, Kraków b.r.w.
  • [4] Klain N., Doktryna szoku. Jak współczesny kapitalizm wykorzystuje klęski żywiołowe i kryzysy społeczne, MUZA SA, Warszawa 2008.
  • [5] Kowalik T., www.Polskatransformacja.pl, MUZA SA, Warszawa 2009.
  • [6] Noga A., Dominacja a efektywność konkurencja, Fundacja Naukowa Taylora, Warszawa 1993.
  • [7] Rogowski W., Błędna "5" outsourcingu, CIO Magazyn Dyrektorów IT, 2006.
  • [8] Szymański W., Interesy i sprzeczności globalizacji. Wprowadzenie do ekonomii ery globalizacji, Difin, Warszawa 2004.
  • [9] Szymański W., Czy globalizacja musi być irracjonalna?, Wyd. KNoP SGH, Warszawa 2007.
  • [10] Szymański W., Kryzys globalny. Pierwsze przybliżenie, Difin, Warszawa 2009.
  • [11] Taleb N., Antykruchość. O rzeczach, którym służą wstrząsy, Kurhaus, Warszawa 2013.
  • [12] Townsend R., Jak zdobyć szklaną górę organizacji, czyli co robić, aby nie tłamsić ludzi i nie hamować rozwoju, KiW, Warszawa 1974.
  • [13] Trocki M., Outsourcing, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
  • [14] Wyczałkowski M.R., Życie człowieka kontrowersyjnego, Wyd. PTE, Warszawa 2004.
  • [15] http://pulsbiznesu.pb.pl/3612795,38324,czarna-polewka-dla-abrisu (09.04.2014).
  • [16] http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/Wydarzenia/madoff--banki-musialy-wiedziec-omoich-oszustwach,11481,1 (09.04.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171297915

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.