PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 95 (XCV) Polskie przedsiębiorstwa wobec globalnej konkurencji | 217--233
Tytuł artykułu

Zwrot gotówki właścicielom - wyznacznik pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podnoszenie konkurencyjności przedsiębiorstwa wymaga koncentracji uwagi i właściwych decyzji menedżerów w zakresie poprawy efektywności zaangażowanego kapitału. Trafność wyborów inwestycyjnych oraz długoterminowa strategia dzielenia się korzyściami ze wzrostu wartości z akcjonariuszami przesądzają o łatwiejszym i tańszym dostępie kapitału dla przedsiębiorstw. (...) Strategia dywidendowa stanowi - obok strategii inwestycyjnej i finansowej - trzeci i równorzędny obszar strategicznych decyzji przedsiębiorstw, równoważny, a nie rezydualny względem strategii inwestycyjnej. Budowa długoterminowej wartości firmy obejmuje również określanie wieloletniej strategii w zakresie wielkości i form zwrotu gotówki do akcjonariuszy, a nie tylko krótkookresowej polityki w zakresie dywidendy. (fragment tekstu)
Twórcy
Bibliografia
  • Ambachtsheer K.P., Ezra D., Don D.: Fundusze emerytalne. Jak efektywnie pomnażać majątek ich członków. Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001, s. 24-25.
  • BennettStewart III G., Mistrzowie opłacalnego wzrostu, "Harvard Business Review Polska" marzec 2005, s. 103-107.
  • Brattom W.W., The New Dividend Puzzle, Georgetown University Law Center, Working Paper No. 535462, April 2004.
  • Brigham E.F., Houston J.F., Podstawy zarządzania finansami, t. 2, PWE, Warszawa 2005, s. 211.
  • Copeland T., Koller T., Murrin J., Wycena: mierzenie i kształtowanie wartości firm, WIG PRESS, Warszawa 1997, s. 7-19.
  • Damodaram A., Applied Corporate Finance, John Wiley & Sons, New York 2005.
  • Damodaran A., Applied Corporate Finance. John Wiley & Sons, wyd. 2. New York 2006. s. 485.
  • Epstein G., Soaring Buyhacks Make Dividend Yield a Misleading Measure of Stocks Value, "Barrons Online" November 1, 1999. Cyt. za: E.F. Brigham, J.F. Houston, Podstawy zarządzania finansami, t. 2, PWE Warszawa 2005, s. 224.
  • Fernandez P., Valuation Methods and Shareholder Value Creation, Academic Press, London 2002, s. 109-110.
  • Karpiński S., Zyskiem trzeba się podzielić, "Rzeczpospolita" 3234 (7223), 6.10.2005, s. B1.
  • Malinowska U., Operacje buy-back w polskich warunkach, [w:] Wartość przedsiębiorstwa. Z teorii i praktyki zarządzania, pr. zb. pod red. J. Duraja, Wydawnictwo Naukowe Novum Sp. z o.o. Płock, TV Płock - Beijing - Łódź 2004, s. 117-133.
  • Ogden J.P., Jen F.C., Oconnor P.F., Advances Corporate Finance Policies and Strategies, Pearson Education, Inc. Upper Saddle River, New Jersey 2003, s. 489.
  • Panfil M., Budowanie wartości spółki przez fundusze venture capital i private equity, [w:] Wycena i zarządzanie wartością firmy, red. A. Szablewski, R. Tuzimek, Poltext, Warszawa 2004. s. 305-348.
  • Rappaport A., Wartość dla akcjonariuszy, WIGPress, Warszawa 1999.
  • Stewart G.B., Mistrzowie opłacalnego wzrostu, "Harvard Business Review Polska" marzec 2005, s. 103-107.
  • Szablewski A., Strategie zwrotu gotówki do właścicieli, referat na konferencje, pt. "Strategia Lizbońska a Zarządzanie Wartością Firmy" (2 edycja), Materiały Konferencji Naukowej UG i SGH, Gdańsk - Uppsala, 24-27 września 2005 r., s. 315-332.
  • Szablewski A., Wykup akcji własnych versus dywidenda pieniężna, [w:] Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka, pr. zb. pod red. naukową E. Urbańczyka, Uniwersytet Szczeciński, Zeszyty Naukowe nr 406, Szczecin 2005, s. 533-544.
  • Wypych M., Umorzenie akcji i wyplata dywidend a wycena rynkowa spółki, [w:] Wartość przedsiębiorstwa. Z teorii i praktyki zarządzania, pr. zb. pod red. J. Duraja, Wydawnictwo Naukowe Novum Sp. z o.o. Płock, TV Płock - Beijing - Łódź 2004, s. 97-115.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171298127

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.