PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 1211--1217
Tytuł artykułu

Zarządzanie wiedzą konsumenta w wirtualnym środowisku

Warianty tytułu
Consumer's Knowledge Management in the Virtual Environment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiedza konsumenta zaczyna odgrywać kluczową rolę w budowaniu wartości przedsiębiorstwa. Pozwala ona na kreowanie zindywidualizowanych i dopasowanych do potrzeb klienta produktów i usług. Przeniesienie procesów zarządzania wiedzą do środowiska wirtualnego sprawia, iż wzrasta znaczenie zasobów informacyjnych, a przedsiębiorstwa nie tylko tworzą coraz doskonalsze narzędzia badania potrzeb i oczekiwań konsumenckich, ale także wręcz zapraszają prosumentów do współudziału w tworzeniu dóbr idealnie odpowiadających ich pragnieniom. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie trendów i przejawów zarządzania wiedzą konsumenta w wirtualnym środowisku na przykładzie serwisu dla branży turystycznej HRS.pl, którego moduł zarządzania opiniami Gości stanowi przykład narzędzia współtworzenia wiedzy i wartości przez konsumentów(abstrakt oryginalny)
EN
A consumer's knowledge begins to play a key role in building the value of enterprises. It allows for the creation of personalised and tailored to the needs of the client products and services. The transfer of processes of knowledge management to the virtual environment makes the importance of information resources increase, and enterprises not only create better and better tools to research consumer's needs and expectations, but also invite prosumers to participate in creating the perfect goods corresponding to their desires. The purpose of this study is to present the trends and manifestations of consumer knowledge management in a virtual environment on the example of the website for the tourism industry, the HRS.pl, guest reviews management module of which is an example of tool for co-creation of knowledge and values by customers.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1211--1217
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • K.J. Boudreau, K.R.Lakhani, Using the crowd as an innovation partner, "Harvard Business Review‖ 2013,, Vol. 91 Issue 4, s. 60.
  • J. Czekaj, Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 2000, s. 13.
  • D. Plata-Alf, Wartość informacji w środowisku wirtualnym - szanse kreowania efektywnych zasobów informacyjnych na przykładzie analizy przypadku tripadvisor.com, "Handel wewnętrzny‖ maj-czerwiec 2013, s. 323.
  • M. Kłak, Zarządzanie wiedzą we współczesnym przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Prawa im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach, Kielce 2010, s. 108.
  • D. Gach, Pozyskiwanie i wykorzystywanie wiedzy klientów, "E-mentor‖ 2008, nr 1 (23),
  • D. Jemielniak, Zarządzanie wiedzą - pojęcia podstawowe, [w:] D. Jemielniak, A.K. Koźmiński, Zarządzanie wiedzą, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, s. 25.
  • K. Klincewicz, Cele zarządzania wiedzą, [w:] D. Jemielniak, A.K. Koźmiński, Zarządzanie wiedzą. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, s. 82
  • E. Skrzypek, Wycena wiedzy i kapitału intelektualnego i ich wpływ na efektywność organizacji, [w:] Z. Szyjewski, J.S. Nowak, J.K. Grabara (red.), Strategie informatyzacji i zarządzania wiedzą, WNT Warszawa 2004, s 13.
  • K. Perechuda, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 219.
  • I. Sztangret, Koncepcje zarządzania wiedzą marketingową w przedsiębiorstwie sieciowym, "Handel wewnętrzny‖ maj-czerwiec 2013, s. 345.
  • J. Frazgalic, Know-how w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą, Helion, Gliwice 2010, s. 133-150
  • T. Doligalski, Budowa wartości klienta z wykorzystaniem Internetu [w:] B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski, Zarządzanie wartością klienta,Poltext, Warszawa 2009
  • B. Kolny, M. Kucia, A. Stolecka, Produkty i marki w opinii e-konsumentów. Helion, Gliwice 2012, s. 10.
  • Y. Hsu, K. Chen, Y. Ting: Travel review websites as innovative marketing venues for hotels, "International Journal of Organizational Innovation― 2012, Vol. 5, No. 2, s. 4
  • A. Toffler, Trzecia fala, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1985, s. 309.
  • G. Mazurek, Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości. Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2012, s. 159
  • D. Plata-Alf, Wartość informacji w środowisku wirtualnym - szanse kreowania efektywnych zasobów informacyjnych na przykładzie analizy przypadku tripadvisor.com, "Handel wewnętrzny‖ maj-czerwiec 2013, s. 323
  • M. Castells, Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 388.
  • T. Karwatka, Enterprise 2.0 usprawni Zarządzanie Wiedzą, "Dziennik Internautów‖, styczeń 2009,
  • F. Frydrykiewicz, W HRS hotele oceniane wiarygodnie. "Rzeczpospolita‖, 2013
  • D. Plata-Alf, Zasoby informacyjne w marketingu obiektów hotelarskich, "Travelmarketing.pl" 2013
  • Y. Hsu., K.Chen, Y. Ting, Travel review websites as innovative marketing venues for hotels, "International Journal of Organizational Innovation‖ 2012, Vol. 5, No. 2, s. 4.
  • F. Frydrykiewicz, W HRS hotele oceniane wiarygodnie. "Rzeczpospolita", 2013
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171298221

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.