Warianty tytułu
Measurement of Activity in Social Media - a Challenge for Contemporary Marketing Research
Języki publikacji
Abstrakty
Popularność mediów społecznościowych wśród użytkowników Internetu wywołała zainteresowanie tym medium między innymi wśród firm, poszukujących kontaktu z uczestnikami społeczności. Stały się one obszarem zainteresowania badaczy marketingowych. Ich specyfika wymaga jednak wypracowania szczególnego podejścia, które będzie uwzględniało charakter możliwych do uzyskania danych. Wyzwania stojące przed badaczami mediów społecznościowych, takie jak połączenie aspektu ilościowego i jakościowego, czy problem złożoności i doboru wskaźników, świadczą o potrzebie usystematyzowania wiedzy w tym obszarze. (abstrakt oryginalny)
Popularity of social media among Internet users resulted in popularity of this medium among companies looking for contact with the participants of the community. Social media became as well a marketing research area of interest. Challenges social media researchers are facing, such as a combination of quantitative and qualitative aspects, and the problem of complexity and the selection of indicators, demonstrate the need to systematize the knowledge in this area. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Łódzki, doktorantka
Bibliografia
- 1. Kaplan A., Haenlein M., Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Business Horizons, 2010, nr 53 (1).
- 2. Podlaski A., Marketing Społecznościowy, Gliwice 2010.
- 3. Van Den Bergh J., Behrer M., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Samo Sedno, Warszawa 2012.
- 4. Gogołek W., Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie, paradoksy, Warszawa 2010.
- http://brandpro.pl/facebook_rozlozony_na_liczby, 15.11.2013 r.
- http://jarekroszkowski.pl/wykorzystanie-social-media-monitoringu-w-badaniach, 15.11.2013 r.
- http://socjomania.pl/jak-mierzyc-social-media/, 15.11.2013 r.
- http://www.deloitte.com/assets/Dcom-Poland/Local%20Assets/Documents/Raporty,%20badania,%20rankingi/pl_Facebook_2012_PL.pdf, 15.11.2013 r.
- http://www.2.pl/_files/K2_UserExperience_Facebook_Eyetracking.pdf, 15.11.2013 r.
- http://www.slideshare.net/jeremiah_owyang/altimeter-report-social-marketing-nalytics?from=embed, 15.11.2013 r.
- http://memeburn.com/2013/07/you-can-and-should-measure-social-roi-heres-how/, 15.11.2013 r.
- http://es.nielsen.com/site/documents/NielsenGlobalDigitalShoppingReportAugust2012.pdf, 15.11.2013 r.
- http://www.arc.com.pl/portale_spolecznosciowe_pod_lupa-41999457-pl.html, 15.11.2013 r.
- http://www.cmbinfo.com/cmb-cms/wp-content/uploads/2012/03/Email-and-Facebook-Consumer-Pulse-Report_2012.pdf, 15.11.2013 r.
- http://www.cyfrowagospodarka.pl/wp-content/uploads/2012/05/trendy_gd_jroszkowski_social_media_monitoring_jako_zrodlo_wartosciowych_danych.ppsx, 15.11.2013 r.
- http://www.egospodarka.pl/76315,Media-spolecznosciowe-nowy-kanal-komunikacji-marketingowej,3,20,2.html, 15.11.2013 r.
- http://www.slideshare.net/davidberkowitz/100-ways-to-measure-social-media-promotion-marketing-association-2010?from=ss_embed, 15.11.2013 r.
- http://www.sotrender.pl/fanpage-trends, 15.11.2013 r.
- http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/nts_spolecz_inform_w_polsce_10-2012.pdf, 15.11.2013 r.
- http://www.syncapse.com/value-of-a-facebook-fan-2013/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171298289