PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | Systemy wspomagania organizacji SWO 2008: informatyka ekonomiczna jako dziedzina nauki i dydaktyki | 33--39
Tytuł artykułu

Ekstrakcja informacji w badaniach public relations

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Public relations (PR) jest działalnością przedsiębiorstwa, której głównym przedmiotem jest komunikacja z otoczeniem. Skuteczne podejmowanie decyzji piarowych wymaga systemu informacyjnego, który "[...] znajdowałby i wyodrębniał jedynie istotne dane, a następnie kierował je w odpowiednim czasie do odpowiednich osób, które z kolei zajęłyby się ich analizą". Dotychczasowe metody prowadzenia badań PR opierały się na prostych technikach przetwarzania tekstów oraz pracy ludzkiej. Niniejsze opracowanie przedstawia główne potrzeby PR w zakresie przetwarzania tekstów oraz pokazuje zastosowanie ekstrakcji informacji jako narzędzia wspierającego analizę dokumentów tekstowych. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • Abramowicz W., Filipowska A., Wieloch K.: System Contexts - narzędzie ekstrakcji informacji dla samorządowych kampanii public relations. Współczesne trendy w informatyce ekonomicznej. Warszawa 2006.
  • AppeltD.E., Israel D.: Introduction to Information Extraction Technology. IJCAI-99 Tutorial, Stockholm, Sweden 1999.
  • Banko M., Cafarella M.J., Soderland S., Broadhead M., Etzioni O.: Open Information Extraction from the Web, Proceedings of the 20th IJCAI 2007, India 2007.
  • GrishmanR.: Information Extraction: Techniques and Challenges, w SCIE '97: International Summer School on Information Extraction, LNCS, Springer-Verlag 1997.
  • Grunig J.F., HuntT.: Managing Public Relations, Holt, Reinehart and Winston, New York 1984.
  • Lowe W., King G.: Content analysis and its place in the (methodological) scheme of things. "Qualitative Methods" 2004, Vol. 2, No 1.
  • NIST, The ACE 2005 Evaluation Plan, 2005, http ://www.nist.gov/ speech/ tests/ace/aceO 5/index. htm
  • Oliver S.: Strategia public relations. PWE, Warszawa 2005.
  • Piskorski J., Wieloch K., Sydow M., Pikula M.: Towards Person Name Matching for Inflective Languages, WWW2008 Workshop NLP Challenges in the Information Explosion Era (NLPIX 2008), Pekin 2008.
  • SAIC, Proceedings of the Seventh Message Understanding Conference (MUC-7), 1998.
  • Stacks D.W.: Primer of Publi Relations Research. The Guliford Press 2002.
  • Szyfter J.P.: Public Relations w Internecie. ONE Press 2005.
  • Wojcik K.: Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171298333

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.