Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Firmy informatyczne działają na niezwykle dynamicznym rynku. Czas trwania procesu biznesowego polegającego na zebraniu informacji o potrzebach odbiorców, ofercie dostawców, konkurencji oraz jej przetwarzaniu w wiedzę wykorzystywaną do prowadzenia działalności biznesowej odgrywa decydującą rolę w osiągnięciu pozycji rynkowej. Wprowadzenie modeli łańcuchów wiedzy pozwoliło na rozpatrywanie zagadnień związanych z optymalizacją procesu biznesowego zapewniającego utrzymanie zdolności do konkurencji rynkowej. Wykorzystanie modeli w praktyce nie jest zbyt szerokie. Warto zatem podjąć próby opisu działań przedsiębiorstwa informatycznego w kategoriach efektywnego zarządzania poprzez wykorzystanie modeli łańcuchów wiedzy do tworzenia wartości dodanej i zdobywania przewagi rynkowej. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
155--162
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
Bibliografia
- Błaszczak A. (2004): Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach. Oficyna wydawnicza SGH, Warszawa.
- Drubka K (1999): Firma -wartość produktu. http://www.exporter.pl/zarzadzanie/strategia/lPorterl.html
- Gołuchowski J. (2005): Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji. AE, Katowice.
- http://www.optima.poznan.pl/articles.php?lng=pl&pg=170
- Nonaka L et al. (2000): Kreowanie wiedzy w organizacji. POLTEX, Warszawa.
- Porter M. (1985): Competitive Advantage: Creating and Sustaining superior Performance.
- Void M. (2004a): Przychodzi klient...
- Void M. (2004b): Gdy intuicja zawodzi. http://www.optima.poznan.pl/articles.php?lng=pl&pg=171
- Wu J. et al. (2001): Knowledge Chain Management: Emerging Models and Practices from the Field.
- www.ifm.eng.cam.ac.uk/cim/imnet/symposium2001/papers/wu.pdf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171298795