Warianty tytułu
Marketing Aspects of Using Social Media on the Polish Fashion Market
Języki publikacji
Abstrakty
W minionym roku branża modowa odnotowała największy wzrost sprzedaży. Znacząco rośnie potencjał tego rynku, a tym samym wzrasta konkurencja. Celem niniejszego artykułu jest wskazanie, w kontekście marketingowym, możliwości wykorzystania mediów społecznościowych przez marki modowe w Polsce oraz eksploracja problematyki budowania ich wartości przy wykorzystaniu potencjału serwisów społecznościowych. Obecnie co trzeci internauta korzysta z witryn marek modowych a liderem na rynku mediów społecznościowych w Polsce są marki firmy LPP (Reserved, Cropp, House). Głównym wyróżnikiem "nowych mediów‖ jest możliwość dialogu z konsumentami, co stanowi wielką szansę dla rozwoju idei marki ale w przypadku nieodpowiedniego prowadzenia tego dialogu może również być zagrożeniem.(abstrakt oryginalny)
Last year, the fashion industry recorded the highest increase in sales. The growing potential of this market has lead to an increase in competition. This article focuses on new marketing opportunities that social media bring to fashion brands in Poland. It further explores the possibilities of building strong fashion brands via social networking websites. At present, every third internet user visits fashion websites. In Poland, the LPP's fashion brands (Reserved, Cropp, House) are leaders on the social media market. The main distinguishing feature of new media is the possibility of conducting a dialogue with consumers, which offers a great opportunity to develop a brand idea. If improperly led, however, such a dialogue can be dangerous for a company.(original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- A. Drab-Kurowska, Social media marketing w marketingu XXI wieku, [w:] G. Rosa, A. Smalec (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty - komunikacja marketingowa podmiotów rynkowych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2012, s. 176.
- Taylor Nelson Sofres, Pokolenie XD, raport przeprowadzony na zlecenie The Walt Disney Company na grupie dzieci w wieku 8-14 lat w sześciu krajach Europy: Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy i Polska, 2009 r., za: K. Fabjaniak-Czerniak, Internetowe media społecznościowe jako narzędzie public relations, [w:] K. Kubiak (red.), Zarządzanie w sytuacjach kryzysowej niepewności, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2012, s. 173.
- M. Polasik, J. Kunowski, Transkacje i płatności, [w:] P. Jarosz (red.), e-Handel Polska 2010,
- M. Polaski, A. Piotrowska, J. Kunowski, Wykorzystanie serwisów społęcznościowych w polskim handlu elektronicznym, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Studia Informatica‖ 2012, nr 29, s. 256.
- K. Sumara, M. Krzycki, S. Prokurat, P. Kubisiak, Polskie firmy w mediach społecznościowych, Raport z badania przeprowadzonego przez Capgemini i "Harvard Business Review Polska‖, s. 2,
- U. Gogołek-Śmigulska, Internetowe witryny firm public relations - próba diagnozy, [w:] J. Olędzki (red.), Public relations w komunikowaniu społecznym marketingu, Oficyna Wyd. ASPRA-JR, Warszawa 2010, s. 119-148;
- O. Witczak, Budowanie wartości marki w serwisie społecznościowym, [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego‖ 2013, nr 777, s. 449
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171299073