PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | Systemy wspomagania organizacji SWO 2008: informatyka ekonomiczna jako dziedzina nauki i dydaktyki | 255--261
Tytuł artykułu

Rozwój gospodarki elektronicznej i jego wpływ na zmiany zachodzące w łańcuchach wartości organizacji

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany zachodzące we współczesnej gospodarce, związane z procesami jej transformacji z gospodarki ery industrialnej do nowej jakościowo gospodarki ery postindustrialnej wpływają znacząco na funkcjonowanie wszelkich podmiotów będących jej elementami. Jednym z najistotniejszych aspektów dokonujących się przemian i stymulujących je jest rozkwit gospodarki elektronicznej, mającej początki parę dekad wcześniej, a rozwijającej się dynamicznie od połowy lat 90. ubiegłego wieku. Jej rozprzestrzenianie się wpływa nie tylko na sposoby działania i konkurowania pojedynczych organizacji gospodarczych, ale oddziałuje również na zmiany dokonujące się w całych sektorach gospodarki. Jednocześnie głębokość transformacji w wymiarze sektorowym różni się istotnie między sobą. W przypadku jednych sektorów są to zmiany zachodzące tylko w pewnych ich obszarach, natomiast w odniesieniu do innych są to całkowicie zasadnicze przeobrażenia, związane z kompletną przebudową paradygmatów, na których przez dziesiątki lat opierało się ich funkcjonowanie i będących podstawą tworzenia przez organizacje w nich działające własnych łańcuchów wartości. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Politechnika Opolska
Bibliografia
  • Bulski P.: Koniec płyty demo, czas na błogi, http://mp3.wp.pl/p/infor- macje/njus/261243.html (6.04.2007).
  • Carr N.: The big switch, W.W. Norton & Company, New York 2008.
  • Grynkiewicz T.: Muzyka w komórce zagra bez ograniczeń. Gazeta.pl, http://gospodarka.gazeta.pl/IT/ 1,69805,5048347.html (21.03.2008).
  • Herma M.: Uzdrowią muzyczny rynek? "Przekrój" z 17 lipca 2008.
  • Holweg M., Pil F.: Evolving from value chain to value grid. "Sloan Management Review" 2006, Summer.
  • Keen A.: Kult amatora. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
  • Millar V., Porter M.: How information gives you competitive advantage. "Harvard Business Review" 1985, July-August.
  • Porter M.: Strategy and the Internet. "Harvard Business Review" 2001, March.
  • Porter M.: Przewaga konkurencyjna. Helion, Gliwice 2006.
  • Reynolds G.: An army of Davids. Nelson Current, Nashville 2006.
  • Serpick E.: NIN, Eagles, Pumpkins: who needs labels? RollingStone.com, http://www.rollingstone.com/news/ story/20217652/nin eagles_pumpkins_who_needs labels April 17th 2008.
  • Strzelecka M.: Wydaj moją płytę. Gazeta.pl, http.7/www.gazetawy- borcza.pl/gazetawyborcza/2029020,75475,4541323.html (2.10.2007).
  • Wielki J.: Marketing elektroniczny. W: Strategie i modele gospodarki elektronicznej. Red. C. Olszak, E. Ziemba. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171299237

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.