Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Brand As an Important Element of Marketing Communication of Diary Plants in the Lublin Area
Języki publikacji
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest określenie roli marki w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw mleczarskich z Lubelszczyzny z nabywcami finalnymi oraz struktury zachowań zakupowych nabywców finalnych ze względu na kryterium marki. W opracowaniu zaprezentowano znaczenie marki wśród pozostałych elementów zamieszczonych na opakowaniu produktu mleczarskiego na podstawie badań ankietowych oraz nieustrukturalizowanych wywiadów uzupełniających przeprowadzonych wśród nabywców finalnych z terenu województwa lubelskiego. Do opracowania danych pierwotnych uzyskanych z badań ankietowych wykorzystano między innymi analizę czynnikową, której główne zastosowania można sprowadzić do redukcji liczby zmiennych stanowiących dane pierwotne uzyskane z badań ankietowych oraz wykrywania struktur w związkach między tymi zmiennymi. .Przedstawiono ponadto specyfikę zachowań zakupowych nabywców finalnych ze względu na kryterium marki, w tym zagadnienia związane ze strategią marki, nazwą marki, logo marki oraz lojalnością respondentów. Na podstawie przeprowadzonych badań określono również rolę marki w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw mleczarskich mających swoją siedzibę na terenie województwa lubelskiego. Marka okazała się jednym z istotnych elementów komunikacji marketingowej wpływających na decyzje respondentów związane z nabywaniem produktów mleczarskich z Lubelszczyzny. Niestety dość duża liczba ankietowanych, dopiero biorąc udział w omawianych badaniach, dowiedziała się o istnieniu niektórych marek producentów i wytwarzanych przez nich produktów. Można zatem stwierdzić, że w wypadku tych przedsiębiorstw mleczarskich występuje wyraźna luka informacyjna zwiększająca dystans marketingowy pomiędzy producentami a respondentami, którą ci pierwsi powinni przynajmniej zmniejszyć. (abstrakt oryginalny)
The article is aimed at defining the role of a brand in marketing communication between diary plants and final purchasers. An in-depth questionnaire survey and complementary free interviews were conducted among final purchasers in the Lublin area. Factor analysis was used to compile primary data from the survey. On the basis of the research carried out, the significant of the brand have been presented among the remaining elements included on the package of dairy products. The article also presents the structure of consumer behavior of final purchasers, with the brand criterion taken into consideration, including the notions connected with the brand strategy, the name of brand, the logo and loyalty of the respondents. On the basis of the research carried out the article also presents the role of a brand in marketing communication concern diary plants in the Lublin area. The brand turned out to be one of the crucial factors marketing communication. It largely influenced the respondents' decisions that concerned buying dairy products from Lublin region. Unfortunately, it was only when the respondents took part in doing the research the majority of them found out about the existence of some companies' brands and the products made by them. One cantherefore claim that as far as these dairy companies are concerned, there is a significant information gap which deepens the marketing distance between producers and respondents. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Numer
Strony
45--53
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
- Analiza czynnikowa jako metoda redukcji danych, http://www.statsoft.pl/ textbook/stfacan.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171299269