PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 4 (CD) | 23--30
Tytuł artykułu

Komunikacja marketingowa innowacji produktowych

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing communications of product innovations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z instrumentów wspierającym proces wdrażania na rynku innowacji produktowych oraz redukującym prawdopodobieństwo porażki adopcji nowości rynkowej jest właściwie skonstruowana komunikacja marketingowa. W przypadku dyfuzji innowacji produktowych należy odpowiednio projektować komunikację uwzględniając szczególnie następujące etapy procesu: wybór grupy docelowej, definiowanie celu komunikacji marketingowej, projektowanie treści i form przekazu. Kluczem do sukcesu skutecznej komunikacji innowacji produktowych jest zbudowanie zindywidualizowanego przekazu, który będzie osobno dedykowany do rożnych grup konsumenckich: innowatorów, naśladowców, maruderów. (abstrakt oryginalny)
EN
One of the tools of the implementation of product innovations and reducing the probability of failure of a new product adoption on the market is the properly constructed process of marketing communications. If product innovations are diffused, communication should be focused on the following steps: the selection of the target group, the purpose of marketing communications and the message content as well as its form. The key to success of product innovation communication is formulating an individual message, which will be separately dedicated to different consumer groups: innovators, followers, laggards. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
23--30
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Castenow, D. (1996). Nowy marketing w praktyce. Warszawa: PWE.
  • Chandy, R., Tellis, G.J. (2000). The Incumbent's Curse, Incumbency, Size, and Radical Product Innovation. Journal of Marketing, (64), 1-17.
  • Dowling, G., Stealin, R. (1994). A Model of Perceived Risk and Intended Risk-Handling Activity. Journal of Consumer Research, (21/1), 119-134.
  • Fill, Ch. (1999). Marketing Communications. London: Prentince Hall.
  • Garbarski, L. (red.) (2011). Marketing. Koncepcja skutecznych działań. Warszawa: PWE.
  • Garbarski, L., Rutkowski, I., Wrzosek, W. (2006). Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. Warszawa: PWE.
  • Griffin, R.W. (1996). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN.
  • Goldsmith, R.E. (2001). Using the Domain Specific Innovativeness Scale to Identify Innovative Internet Consumers. Internet Research, (11), 149-158.
  • Goldsmith, R.E., Flynn, E.R., Goldsmith, E.B. (2003). Innovative Consumers and Market Mavens. Journal of Marketing Theory and Practice, (11), 54-64.
  • Haffer, M. (1998). Determinanty strategii nowego produktu polskich przedsiębiorstw przemysłowych. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
  • Kitchen, P.J., Schultz, D. (2003). Integrated Corporate and Product Brand Communication. Advances in Competitiveness Research, 11(1), 66-86.
  • Klerck, D., Sweeney, J.C. (2007). The Effect of Knowledge Types on Consumer Perceived Risk and Adoption of Genetically Modified Foods. Psychology & Marketing, 24, 171-193.
  • Kotler, Ph. (2005). Marketing. Poznań: Wydawnictwo Rebis.
  • Lusch, R.F. (2007). Marketing's Evolving Identity. Defining our Future. Journal of Public Policy and Marketing, 26(2), 261-268.
  • Macias, J. (2013). Komunikacja marketingowa kluczem do sukcesu. Problemy Jakości, 05.2013, 10-14.
  • OECD I EUROSTAT (2005). Oslo Manual. Guidelines for collecting and interpreting innovation data, third edition, Paris: OECD and Eurostat.
  • O'Connor, G., De Martino, R. (2006). Organizing for Radical Innovation: an Exploratory Study of the Structural Aspects of Management Systems in Large Established Firms. Journal of Product Innovation Management, 23(6), 475-497.
  • Oreg, S., Goldenberg, J., Frankel, R. (2005). Dispositional Resistance to the Adoption of Innovations. Referat wygłoszony na: the Annual Meeting of the European Association of Work and Organizational Psychology. Stambuł, Turcja.
  • Pilarczyk, B. (2010). Komunikacja marketingowa jako sposób osiągania przewagi konkurencyjnej na rynku. W: B. Pilarczyk, Z. Waśkowski (red.), Zeszyty Naukowe Komunikacja Rynkowa. Ewolucja, wyzwania, szanse (135), 117-126. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • Robertson, A. (1971). Innovative Behavior and Communication. New York: Holt, Reinhard and Winston.
  • Roger, E.M. (1983). Diffusion of Innovations. New York: Free Press.
  • Ruvio, A. i Shoham, A. (2007). Innovativeness, Exploratory Behavior, Market Mavenship, and Opinion Leadership: An Empirical Examination in the Asian Context. Psychology & Marketing, 24, 703-722.
  • Schultz, D. i Schultz, H. (1998). Transforming Marketing Communication Into Twenty-First Century. Journal of Marketing Communications 4(1), 9-26.
  • Schumpeter, J. (1960). Teoria rozwoju gospodarczego. Warszawa: PWN.
  • Shohom, A., Ruvio, S. (2008). Opinion Leaders and Followers: A Replication and Extension. Psychology & Marketing, 25, 280-297.
  • Srinivasan, Sh., Pauwels, K., Silva-Risso, J., Hanssens, S.M. (2009). Product Innovations, Advertasing and Stock Returns. Journal of Marketing, 73, 24-43.
  • Webber, R.A. (1966). Zasady zarządzania organizacjami. Warszawa: PWE.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171299933

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.