Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Plackett-Burman design - design principles and examples of applications in the study of BTL (below-the-line) communication effectiveness
Języki publikacji
Abstrakty
Jedną z przeszkód w zakresie wykorzystania eksperymentów z wieloma zmiennymi (czynnikowych i frakcyjnych) w badaniach marketingowych może być luka w wiedzy na temat zasad tworzenia i możliwości aplikacji tych metod badawczych. W związku z tym przygotowano referat, który zawiera rozważania na temat reguł projektowania eksperymentów frakcyjnych, a w szczególności schematu Plackett-Burman wraz z przykładami jego zastosowań w badaniach determinantów skuteczności komunikacji marketingowej BTL (below-the-line). (abstrakt oryginalny)
One of the obstacles to the use of experiments with multiple variables (factorial and fractional) in marketing research can be a gap in the knowledge about the design principles and the possibilities application of these research methods. Therefore, a paper has been prepared to show the creation rules of fractional experiments, in particular of the Plackett-Burman design, with some examples of its application for studying determinants of the marketing communication effectiveness. (original abstract)
Twórcy
- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- Bell, G.H., Ledolter, J., Swersey, A.J. (2006). Experimental Design on the Front Lines of Marketing: Testing New Ideas to increase Direct Mail Sales. International Journal of Research in Marketing, 23(3), 309-319.
- Bell, G.H., Ledolter, J., Swersey, A.J. (2009). A Plackett-Burman Experiment to Increase Supermarket Sales of a National Magazine. Interfaces, 39(2), 145-158.
- Białowąs, S., Kaniewska-Sęba, A. (2014). Application of Fractional Experiment in Evaluation of Direct Marketing Effectiveness. International Journal of Business and Management, 2(1), 2-17.
- Box, G.E., Hunter, J.S., Hunter, W.G. (2005). Statistics for Experimenters. Design, Innovation, and Dicovery (2nd ed.). Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons.
- Cox, D.R. (1992). Planning of Experiments. New York: John Wiey & Sons.
- Curhan, R.C. (1974). The Effects of Merchandising and Temporary Promotional Activities on the Sales of Fresh Fruits and Vegetables in Supermarkets. Journal of Marketing Research, 11(3), 286-294.
- Diamond, W.D. (2001). Practical Experiments Design for Engineers and Scientists (3rd ed.): John Wiley & Sons.
- Holland, C.W., Cravens, D.W. (1973). Fractional Factorial Experimental Designs in Marketing Research. Journal of Marketing Research, 10(3), 270-276.
- Kaczmarczyk, S. (1995). Badania marketingowe. Metody i techniki. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
- Kirk, R. E. (2013). Experimental Design: Procedures for the Behavioral Sciences (4th ed.). Los Angeles: Sage Publication.
- Kuisma, J., Simola, J., Uusitalo, L., Oorni, A. (2010). The Effects of Animation and Format on the Perception and Memory of Online Advertising. Journal of Interactive Marketing, 24(4), 269-282.
- Ledolter, J., Swersey, A.J. (2006). Using a Fractional Factorial Design to Increase Direct Mail Response at Mother Jones Magazine. Quality Engineering, 18(4), 469-475.
- Ledolter, J., Swersey, A.J. (2007). Testing 1-2-3: Experimental Design with Applications in Marketing and Service Operations. Stanford: Stanford University Press.
- Micheaux, A.L. (2011). Managing E-Mail Advertising Frequency from the Consumer Perspective. Journal of Advertising, 40(4), 45-66.
- Mynarski, S. (1999). Analiza układów eksperymentalnych w badaniach rynkowych i marketingowych. W: M. Roszkiewicz (red.). Metody analizy eksperymentu w badaniach marketingowych. Materiały z III Warsztatów Metodologicznych. Warszawa: Szkoła Głowna Handlowa.
- Patzer, G.L. (1996). Experiment-Research Methodology in Marketing. Types and Applications. London: Quorum Books.
- Plackett, R.L., Burman, J.P. (1946). The Design of Optimum Multifactorial Experiments. Biometrika, 33(4), 305-325.
- Rószkiewicz, M. (red.) (1999). Metody analizy eksperymentu w badaniach marketingowych. Materiały z III Warsztatów Metodologicznych. Warszawa: Szkoła Głowna Handlowa.
- Seaver, B.E., Simpson, E. (1995). Mail Order Catalog Design and Consumer Response Behavior: Experimentation and Analysis. Journal of Direct Marketing, 9(3), 8-20.
- Shadish, W.R., Cook, T.D., Cambell, D.T. (2002). Experimental and Quasi-Experimental Designs for Generalized Caual Inference. Belmont CA: Wadsworth Cengage Learning.
- Torbeck, L.D. (2012). Placket-Burman Designs. Pharmaceutical Technology, 36(7), 38-38.
- Trojanowski, M. (2010). Marketing bezpośredni. Koncepcja - zarządzanie - instrumenty. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne.
- Wiley, J.B., Han, V., Albaum, G., Thomas, J. (2009). Selecting Techniques for Use in an Internet Survey. Asia Pacific Journal of Marketing, 21(4), 455-474.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171299977