PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 4 (CD) | 88--94
Tytuł artykułu

Relacje rynkowe w świetle działań employer brandingu

Warianty tytułu
Employer branding market relations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing relacji jest wynikiem ewolucji teorii marketingu, która identyfikuje szereg relacji rynkowych. W artykule employer branding odnosi się do zespołu działań, których celem jest budowanie wizerunku pracodawcy jako "pracodawcy z wyboru". Materiał prezentuje rożne rodzaje relacji rynkowych zidentyfikowane w literaturze. Celem materiału jest przedstawienie, czy i jakie rodzaje relacji tworzą się pomiędzy pracodawcą a pracownikiem w kontekście ich wzajemnych powiązań. Autorka definiuje sześć potencjalnych, nowych relacji rynkowych, które zachodzą w obrębie relacji pomiędzy pracodawcą a pracownikiem oraz proponuje nowy podział działań employer brandingu w oparciu o grupy docelowe do których pracodawca kieruje działania. (abstrakt oryginalny)
EN
Relationship marketing is a consequence of the evolution of the marketing theory, which identifies a number of market relations. Employer branding is understood a set of activities that create a company's corporate identity as the firstchoice employer. This article presents various kinds of market relations known from marketing research. The aim of this article is to find out if and what kinds of relations are built between an enterprise and an employee. Furthermore, the author defines six new potential relations between these market players and proposes a new division of employer branding activities based on the employer's target groups. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
88--94
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Abratt, R., Kleyn, N. (2012). Corporate Identity, Corporate Branding and Corporate Reputations. Reconciliation and Integration. European Journal of Marketing, (4), 1048-1063.
  • Anantatmula, V.S., Shrivastav, B. (2012). Evolution of Project Teams for Generation Y Workforce. International Journal of Managing Projects in Business, (5), 9-26.
  • Armstrong, M. (1993). Handbook of Management Techniques. London: Kogan Page.
  • Armstrong, M. (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • Ford, D. (1990). Understanding Business Markets: Interaction, Relatuonships and Networks. London: Academic Press.
  • Gummesson, E. (1996). Mega and Nano-Relationships in Relationship Marketing. Irish Marketing Review, (9).
  • Kozłowski, M. (2012). Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business.
  • Langey, G. (1997). Information Quality and Customer Marketing. Relationship Marketing Conference Journal, (5), 11.
  • Nathan, A.V., Webster, C.M. (2013). Exploring Relationship Marketing in Membership Associations. European Journal of Marketing, (47), 162.
  • Palmer, A., Bejou, D. (1994). Buyer-Seller Relationship: A Conceptual Model and Empirical Investigation. Journal of Marketing Management, 10.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171300021

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.